måndag 24 mars 2014

LJUVLIGA SÖNDAGAR


Söndagskvällar är speciella. De avslutar en den vecka som gått och lurar på en ny vecka. De visar ofta på att helgen gick allt för snabbt. De är så sköna men samtidigt så stressande för att man vet att "imorgon är det måndag igen!". Vi passar ofta på att softa på söndags kvällen. Laga en god middag, prata igenom vad vi gjort i helgen. Sedan gör vi ordning det som behövs inför veckan. Går igenom viktiga saker som händer i kommande vecka. Och sedan pyser vi ner i soffan. Tänder ljusen. Och tittar på en familjefilm. Bättre sätt att avsluta helgen på finns inte …

Och så måste jag passa på att tipsa om dessa ljuvliga ljus. Länge har vi valt att inte ha brinnande ljus på soffbordet … för att barnen fladdrar upp å ner och har svårt att sitta still med kuddar och filtar och dylikt som lätt flyger över rummet. Men dessa ljus - de är fantastiska för alla familjer med mindre barn. Ingen oro för att något ska börja brinna - de är ju batteridrivna! Och dessutom är de så verklighetstrogna att jag själv reagerar flera gånger med oron över dessa kuddar som flyger. Men det behöver jag ju inte göra längre, oroa mig alltså. Bara att stänga av dem när vi ska gå och lägga oss (och skulle jag glömma det så är det inte hela världen det heller).  Så dagens tips Enjoy Candles!

Nu dags att jobba. 
Hemkommen efter milen i strålande sol och lagom temperatur. 
(Tänk att jag springer milen lätt nu. Och fort dessutom. Heja mig! :)

3 kommentarer:

  1. vilka fina, otroligt verklighetstrogna! Ja söndagar är speciella, men tycker att de innehåller lite för mycket söndagsångest:-), men att mysa och planera inför veckan är ju toppen för att råda bot på det, men galet vad helegerna går snabbt.

    Heja dig, superduktig är du med ditt springande, och visst är det härligt att springa i ljuset i Haga igen:-)

    SvaraRadera
  2. Åh, sådana ljus vill jag ha!

    SvaraRadera
  3. Ja, dom är fina dom där ljusen. Vi har inga själv ännu, men dom finns med på min "vill ha" lista här hemma.

    Kram Victoria

    SvaraRadera