fredag 21 februari 2014

MIN SKI-OUTFIT


Alla har vi ju våra favoriter vad gäller skidåkning och utrustning. Jag inser att jag bär väldigt mycket 'svenskt'. De flesta av mina kläder kommer från Peak Performance (som jag passar på att köpa på deras reor eller då de har utförsäljning, känns som att det kvittar om det är årets modell eller färg för mig. De är ändå lika snygga varje år.). Min hjälm, mitt ryggskydd och mina skidglasögon är från POC (gillar den enkla och rena stilen). Och mitt underställ & min underbara (ok jag ger mig syrran!) fleecejacka är från Houdini. Tumvantarna i skinn är från Hestra och galet sköna, ni vet med innerfingrar.

OK! Jag erkänner - jag tycker att det är löjligt kul med skidkläder. Gillar att de är sportiga och samtidigt snygga. Och framförallt håller mig varm. Att de sedan håller länge och kan användas i många, många år är ett plus. Det blir inte så dyrt då. *ler*

Sorry! Det blir lite mycket skidrelaterat här inne just nu … men är man i alperna så är man. 
Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Supersnygg skidoutfit! Jag är på gång att köpa nytt till kommande skidresa, hoppas bara att det inte är för utplockat i butikerna. Dyrt blir det, men som med allt blir det så mycket roligare om man har ordentligt och funktionell utrustning! //kram maria

    SvaraRadera