söndag 3 november 2013

LYCKA ~ ATT FÅ RIDA SMÅ PONNIES



Min mamma är fantastisk på att luska fram dessa aktiviteter för barnen som vi annars aldrig skulle hitta! Som denna tjej som startat en liten, liten ridskola utanför stan - hon har små ponnies och hon sätter barnen främst. Hon vill att barnen ska få känna glädjen med dessa små ponnies i en avslappnad miljö.

Ingen av mina killar skulle rida innan vi kom ut på plats. Lite läskigt!  Men när vi kom dit fick barnen (kusinen Flisan var också med) gå in och hälsa på hästarna Cocos & Molly. Och då var det helt andra toner. Alla ville rida ~ bums! På med hjälmar och ryggskydd och så fick de börja borsta och sadla hästarna (som inte är så mycket större än en hund modell större) i deras spiltor. Hästarna njuter, man ser det. De träffar barn max 3 dagar i veckan och hinner därför inte tröttna på deras hårdhänta tag med borstar & händer. Herre gud, hur söta är de inte!?

Sedan fick de turas om att rida ute på planen för att sedan avsluta med en tur i skogen. Barnen strålade av lycka. Denna kärlek mellan barn & djur, obeskrivlig! Hit åker vi tillbaka med glädje ... en ny stående aktivitet när vi är hemma hos momo & mofa. Enda nackdelen ~ jag räknades inte som barn (fick inte rida). Hahahaha!

Dessa bilder får bli mitt bidrag till Fabriken denna första söndag i november
Och vi är hemma efter en veckas höstlov. 
All denna tid med Make & barnen har gett mig sådan energi. 
Nu kör vi!

4 kommentarer:

  1. Så mysigt! Gullig mamma du har :-)

    Ha en skön söndagkväll.

    Kram N

    SvaraRadera
  2. Mysigt!!!
    Ja det är något speciellt med barn och djur, härligt.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det låter ju perfekt! Jag vill också! Var är det? Det skulle vara toppen för Uma.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Mary; visst är det perfekt! det som är mindre perfekt är att det är ända nere i småland ;) lite lång resväg :))

    SvaraRadera