torsdag 14 november 2013

I ETT AV VÅRA KÖKSFÖNSTER


Jag älskar våra vackra fönster i lägenheten. På de djupa fönsterbrädorna av marmor kan man ställa mycket - som små stileben liksom. Just nu gästspelar en starkt rosa cyklamen, ett ekollon som jag hoppas ska rota sig och så mina små sticklingar som jag köpte av Vasastans Sticklingsförmedling på Betonggruvans förra pop-up-shop (en agave & ett pengaträd). Vår ständiga följeslagare är porslinsblomman som vi fått efter min Makes mormor. Och så älskar jag mina krukor från Svenskt Tenn ... denna mässing va! 

5 kommentarer:

  1. Åh vad jag önskar att vi hade så djupa fönsterbrädor. En sån lyx! Och så fint du har det med glas och blomster. Och fina cyklamen.

    SvaraRadera
  2. O yeh... vill ha. Tomten. HÖR DU MIG!!!???

    SvaraRadera
  3. Hmmm inte för att vara petig men är det Aloe veran du kallar porslinsblomma? Hur som helst det ser jättefint ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det du tror jag kallas porslinsblomma är en Agave (liknande aloe vera). Porslinsblomman skymtar du längst till höger i den nedre bilden ... hahahaha!
      Fin dag,
      u.

      Radera
  4. Vad härligt med djupa fönsterbänkar, och så fina i sten också!
    Själv har jag så grunda så jag har nästan alla mina växter inne i lägenheten.
    Ha det gott!
    //Anna

    SvaraRadera