tisdag 6 augusti 2013

VÅR STUGA


Jag kom på att jag inte lagt upp ett enda inlägg på Fabriken under sommaren. Det var frivilligt, det vet jag. Men jag gillar ju att kika in där själv så nu tänkte jag visa er ett par små-glimtar från vår stuga här på ön. 

När vi köpte stugan var det en typisk sportstuga - med mycket furu (t o m furu-tapeter), orange & bruna heltäckningsmattor och massor av små & trånga rum med orange-målade karmar runt fönster och dörrar. Riktigt fult! Stugan är inte stor, bara ca 55 kvm. Men vi har totalrenoverat invändigt. I stort sett alla väggar har rivits och alla väggar har målats vita. Golvet är ett enda vit-pigmenterat trägolv. Det enda som vi inte ändrat på är utsidan, en röd flagnande fasad med lika flagnande vita knutar & fönster. Som behövde målas om långt innan vi köpte stället. 

Vi har dock väntat med detta eftersom vi ända sedan vi köpte stället planerat att bygga ut. Vi behöver fler sovrum. Och nu, nu ska det hända! Ritningarna postas imorgon ... och har vi tur kanske allt är klart till nästa sommar. Ett stort badrum med badkar (på tassar), ett sovrum till mig och Maken. Och var sitt lite mindre rum till barnen. Det är det som ska byggas till. Och så en ny panel på hela huset - liggande & trären ska den vara, så att det grånar så där galet vackert. Och då kommer huset smälta in så vackert här i skärgårdsnaturen.

Ni ska få hänga med här på bloggen, om ni vill. För oss ett spännande projekt. 
Vi älskar ju, som ni vet, det här stället! Massvis!

6 kommentarer:

  1. Vad härligt att ha en egen stuga! Jag önskar mig verkligen detta, helst nära vatten...
    Så fint ni har gjort det i stugan och spännande att bygga ut, klart jag vill följa med på ert projekt! Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Vad spännande!! Drömmer ju själv om att göra samma sak med vår lilla stuga, men det får vänta några år. Men då får jag hänga med på er resa istället! :) gärna mera "före-bilder" också! :)

    SvaraRadera
  3. Låter ju helt underbart, vad spännande!! KOmmer nog att bli kanon! Vår stuga i skärgården har också ett liggande panel med trä som grånat och blivit mörkt, så himla fint!Spännande att se resultatet, å jag som springer i naturreservatet kan ju se hur det blev live:-) Ni kommer att få det finaste huset på ön, garanterat. Det finns ju många söta hus där och några skräckexempel, hua (Dallasvillorna!! Helt klart annorlunda....hur många pelargoner kan man ha i en trädgård??)

    kram
    Ps ska äntligen se till att beställa mitt armband hos dig men har frågor så mailar dig när det blir vardag igen, i mitt "vanliga" namn Ds

    SvaraRadera
  4. Vilket drömställe ni har! Hälsningar lägenhet i stan utan badkar och balkong...

    Kram,
    Lina

    SvaraRadera
  5. Vilket spännande projekt, ser fram emot att få följa det! //kram maria

    SvaraRadera
  6. Så otroligt fint. Vill så väldigt gärna ha en egen liten sommarstuga. just precis så som ni har.

    SvaraRadera