lördag 6 april 2013

ENKEL & GODASTE DRESSINGEN


Jag är ingen större fantast när det kommer till grönsaker. Inte så att jag lassar upp en isbergssallads-hög på min tallrik i 'onödan'. Så för att få i mig mina '5 gröna om dagen' så behöver jag spetsa till dem. Och då är den här enkla, men godaste, dressingen mitt vapen. Och man kan ju passa på att göra en stor sats när man ändå håller på. T ex i de där fina glasburkarna som jag samlar på. Vad jag har i? Det varierar från gång till gång. Man tager vad man haver sa Kajsa Varg - som oftast då jag lagar mat. Men om jag inte minns fel så kommer idén från ett recept ur min absoluta favoritkokbok: Kärlek, Timjan & Oliver.


olivolja · balsamvinäger · havssalt · citronsaft · honung · pressad vitlök · lite ljummet vatten
Hur mycket av varje? Jo, i de proportioner som man själv gillar bäst. 
Sedan är det bara att skaka om. Och hälla på de där gröna bladen. 
Jag lovar, ni kommer gilla.


Hittar ni på något kul denna lördag?



Ps. armbandet LOOP - jag vet, dess vinnare annonseras nu i början av veckan ... trumvirvel.

3 kommentarer:

  1. Älskar sådana här dressingar. Behöver det med, för att få i mig mina gröna ;)

    KRAM!!!

    SvaraRadera
  2. Ååhh guud sånt bra recept, tack!!! /Linn

    SvaraRadera
  3. Tack för receptet! Har ngt liknande som favorit. Det här ska testas.

    SvaraRadera