söndag 27 januari 2013

EN HÄRLIG SÖNDAG


Söndag. Och vi har just vinkat hejdå till Maken som flyger västerut idag och är borta i en vecka. Vi saknar honom redan - så klart! Jag har två mål den här kommande veckan. 1. Att köra bokföring så att det ryker ur öronen. Och fixa med förtaget 2. Att mysa med barnen varenda sekund jag kan. Man får utnyttja tiden själv hemma med dem på bästa sätt, liksom.

+

I fredags när vi var på återbesök med stora Bus´ mage frågade läkaren om hon fick titta i hans hals (som lät tjock). Halsfluss. Att inte mamman hade märkt det liksom. Så vi har tillbringat hela helgen hemma, för att inte smitta andra (äntligen kan vi ta oss ut idag). Vi passade på att fixa här hemma. Jag rensade ut vårt franska skåp där vi har lakan & handdukar - och mycket annat (!). Om jag gillar doftljus? Kanske det ... *ler*. I barnens rum fick vi in en ny stor bokhylla (vitrinskåp), som verkligen blev så bra som vi hade hoppats. Och så städade jag, ni vet så där på djupet. Och tillagade Pulled Pork (wow så gott!). En produktiv dag med andra ord.


+


Men idag är det söndag och mitt nystädade franska skåp får symbolisera känslan. Blir en bra dag. Kolla in andras söndagsbilder på Fabriken.

12 kommentarer:

  1. Oooh, det låter som en perfekt söndag, bara ta till vara på den och njuta och göra minsta möjliga måsten, däremot mesta möjliga njuta...
    Ha en alldeles ljuvlig söndag!
    Kram

    PS: Hittade hit via smultronpåettstrå DS

    SvaraRadera
  2. Underbart skåp och det låter som en lagom söndag tycker jag.

    Kram Victoria

    SvaraRadera
  3. Underbart skåp!
    Din tur att bli en "superwoman" den kommande veckan då!!
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  4. Vad många Voluspa... Du är ju värre än mig!
    Jag har också en super-women-vecka framför mig. Heja oss.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Tröttnar du någonsin på det där skåpet vet du var du kan skicka det. Superfint!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Men WOW vilket skåp!!! Ser helt fantastiskt och så Mke fint inuti. Låter aim helgen varit bra ändå trots sjukdomar. hoppas det går bra med bokföring (avskyr) och att du får en härlig vecka med Mke barnmys! Och säg till om du inte hittar teet - då får jag skicka ett paket. Så gott! Syrligt fräscht med lite sting i:)
    Kram nanna

    SvaraRadera
  7. Ojoj, så många ljus och vilket snyggt skåp. Gillar! :) Låter som det kommer bli en intensiva men bra vecka.

    Kram Karin

    Ps. Har du listat ut hur du gör med bilderna. Skicka ett mail annars (info@karinafotografi.se) så berättar jag mer!

    SvaraRadera
  8. Ditt skåp - jag bara dör varje gång jag ser det, så fint!

    Maken i landet i väst, innebär det att han kommer hem med en stoooor kappsäck till er om en vecka då? ;)

    SvaraRadera
  9. DRÖMSKÅP! Jag vill dyka in i det ;) så flott med tofsen också.

    Tycker pulled pork låter så gott.

    Här puttrar snart en kyckling i ugnen, med örter och citron. Söndagsmiddag är så bra ;-)

    Ta hand om er och hoppas att halsflussen blir snabbt bättre!!

    xoxo

    SvaraRadera
  10. Ha en underbar vecka!!!

    Vackert skåp:-)

    SvaraRadera
  11. Ja, kan ju bara hålla med alla andra- VILKET SKÅP!!!FY tusan va snyggt!
    Har ett litet väggskåp som är helsvart. Funderar på att måla insidan i vitt. Blevän merövertygad nu.

    Ja, doftljus.. Är nog som du, har en massa.. Sen blir jag lite snål och har dom bara tända en liten stund.. Konstigt.. Igår beställde jag ÄNTLIGEN ett byredo ljus.
    Mitt första. Fick bli ett litet. Bara för känslan. Och för att man är värd det.

    Läste precis på Mokkasins blogg om det här med presenter vid resor..
    Och en kommentar var om man är borta mer än fyra dagar är det presenter till både barn och fru, så då borde ju du kunna räkna med det;)
    Så hoppas ni får en fin vecka blir helt friska och krya och myser massor, får jobbet gjort och att maken sedan kommer hem med några fina saker:)

    Kram A i Östersund

    SvaraRadera
  12. Detta skåp har fastnat totalt på min näthinna.
    Och ett jag absolut skulle vilja ha själv.
    Var fick du tag på det?

    Mvh C

    SvaraRadera