måndag 14 januari 2013

armbandet SCULL


Besviken! 
Japp. 
Det sitter jag och är idag.
Och nu kan jag inte hålla tyst om det längre.

Jag har under lång tid tillverkat armbandet SCULL. Jag har letat upp Mrs. Scull-berlocken själv och modifierat den så som jag vill ha den (den ser annorlunda ut när jag köper in den), kommit på designen HELT själv. Jag har inte kopierat någon annan. Armbandet /och halsbandet/ har varit väldigt populära och har sålt massvis. Hon (mrs scull) har fått mycket fin publicitet både här, här och här (tack!).

När då en annan tjej på marknaden börja sälja ett nästan identiskt smycke kan man inte bli annat är besviken. Jag vet att det finns armband med dödskallar på. Jag har inspireras också av andra smycken. Så klart. Men just denna dödskallen (mrs scull) med kedjan som löper igenom har jag själv kommit på. 

Jag jobbar hårt med att komma på min egen stil, min egen design. Letar ofta & länge efter nytt material runt om i Sverige/Europa för att komma på nya smycken. Inget som bara 'händer'. Jag är inte avundsjuk, egoistisk och missunnsam - näe! Jag unnar verkligen varenda brud som vågar satsa på sin dröm och sina idéer, vågar jobba med det de brinner för. Det är ju så coolt!  

Så ja. 
Jag är besviken! 
 

Ps. Jag har valt att ta bort kommentarerna samt möjligheten att kommentera på detta inlägg då jag tycker att det som skrevs i en av kommentarerna inte kändes rätt att ha publicerad här på min blogg - den blandade nämligen in andra smyckes-tillverkare på marknaden och det kändes inte rätt. Jag står fortfarande för mitt inlägg och det jag skrivit.