söndag 2 september 2012

EN HÖRNA


Jag tog de här bilderna sista dagen i stugan, innan vi åkte in för skol- & jobbstart. Sol & sommar var det då. I den här lilla hörnan tillbringar jag många stunder om sommaren - dricker kaffe, sitter och fnular, läser tidningar, dricker vin med vänner, instagrammar & solar. Och så används stolarna till att torka handdukar / badkläder på.

Allt i denna hörna växer så att det knakar. Klematisen (som sattes för kanske 4 år sedan kommer kraftigt och mer för varje sommar), funkia (alltså hur stora kan de bli - grym växt), de gamla ljust rosa & cerise pionerna (som vi hittade i rabatten under allt ogräs och som nu blommor tokmycket) och så all min lavendel (luktar ljuvligt). Zinkbaljan är efter min mormor och morfar. Så fin & samlar upp vårt regnvatten för vattning av alla växter! Och vilstolarna med fotpallar fyndade jag förra sommaren : 4 st för 1100 sek (!).

Till sommaren kommer husets panel att bytas ut (eftersom de som hade stugan innan oss 'råkade' måla över falurödfärg med plastfärg. Då är det kört liksom). Vi hoppas på ett silvergrånande träpanel ...  !

±

Idag blir det en tur ut i vår egen skog för kantarell-plock (man kan ju även hoppas på en och anna KarlJohan). Fläsk å bonnasås med lökringar till lunch. Och så har vi softat framför kaminen hela morgonen. Ljuva stug-liv!

3 kommentarer:

  1. Jag älskar hörnor!!

    Och din ser underbar ut. Perfekt. Så skönt med en sådan plats för lite allt möjligt.

    Njutning!

    KRAM

    Ps. Grå silverpanel - så fint!

    SvaraRadera
  2. ÅÅh vad vackert och härligt! Låter supermysigt att vara på landet trots regn-innemys, underbart!! Längtar till vårt land har inte varit där på två helger och inte nästa heller-lägtar till några härliga hösthelger! Spara lite svamp:-)

    kram

    SvaraRadera