onsdag 25 juli 2012

JAG GJORDE DET!


Ni som läst min blogg ett tag (och ni som känner mig väl - haha) vet att jag är en riktig soffpotatis. Japp. När jag fick Nilsen för 7 år sedan så slutade jag att idrotta. Ni vet, alla ursäkter om att man inte orkade/hann. Ja, jag var konstant trött. Fick frozen shoulder. Maken jobbade massvis. Så när jag väl hade min egen tid valde jag att inte lägga den på träning. Glass i soffan framför tv:n kändes mycket bättre.

Till saken hör att jag har tränat så in i bängen hela mitt liv. Massvis. Och älskat det. Och det blir lite som ett måste. Så när det där måstet helt plötsligt inte längre fanns, på grund av godkända ursäkter, så kände jag att det var skönt. SKÖNT att slippa. En befrielse. Men egentligen har jag ju velat komma igång. Länge nu. Egentligen!

Förra sommaren började jag - jag sprang hela två gånger. Häpp! Sedan tog det stopp. Sedan har jag promenerat en massor under året, gjort lite Pilates hemma. Men man kan inte kalla det för tränat. Nä. Men så i sommar bestämde jag mig. Kände till och med för det. Och så började jag. Och vet ni. Det går bra. Jag sprang halvmilen på 30 minuter idag. Nu jäklars!


7 kommentarer:

  1. Grattis!!!! bra jobbat! måste iväg i morgon på en runda känner jag det hihi. kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat. Min story är samesame, men 5 km nä dit har jag inte kommit ännu..

    SvaraRadera
  3. Känner igen mig i varenda ord. Varenda ett. För mig tog pausen vid när jag jobbade mer än 100 %, pluggade IHM och planerade vårt bröllop. Vi snackar 2005.. För att inte tappa varenda kompis tog jag en liten paus fr träningen. Och Gud Så Skönt!

    Funderar på en comeback nu. Blev inspirerad.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Bra gjort! Skulle själv inte klar mig utan min träning, men det är som du säger när man väl har en paus är det såååå svårt att komma igång igen. Även om man vet att man mår bättre av det, men man har svårt att avsätta tid till det, för det tar verkligen lite tid!

    SvaraRadera
  5. Heja bra gjort!! Måste underlätta när du har världens underbaraste omgivning att springa i. Reservatet är så himla fint!

    SvaraRadera
  6. Jamen visst! Heja du! Bra jobb!

    SvaraRadera