tisdag 19 juni 2012

ALL UNIQUE & HANDMADE




Att tillverka smycken efter beställning är verkligen "mitt sätt att jobba på". 
Ja, jisses vad jag trivs med det. 
Men det vet ni ju alla redan ... 

Att få en beställning och därmed en kontakt med en positiv & trevlig person (som gillar det jag gör). Att sedan få tillverka smycket. Paketera det (vilket jag tycker är nästan minst lika kul). Och allra sist skicka iväg det. Och ibland (ganska ofta), efter någon dag, plingar det till i datorns inbox där personen som beställde smycket "bara ville tala om att de är nöjda". Vilken fröjd! Vilken tillfredsställelse. Ni förstår ju varför jag älskar att jobba med det här, va?

En del som beställer ett smycke vill göra smycket lite mer personligt. Det behöver inte vara någon stor ändring. Men man vill liksom 'ha det på sitt sätt'. Eller så har någon en egen idé om hur de vill att ett smycke ska se ut och ber mig tillverka det (jag ska framöver visa er ett coolt armband som jag gjorde åt en tjej för lite sedan. Ska bara pilla lite i PS först). Lätt som en plätt (allra oftast för mig) att uppfylla dessa önskningar - eftersom smycket tillverkas efter beställning. Och kul som attan är det. Att utmanas och få komma på lösningar på hur smycket kan bli på det önskade sättet. Och i little.u's stil. Att personen i fråga sedan blir nöjd är ju ett enda stort Hurra!

För lite sedan kontaktade en mig och ville skicka en present till sin syster. På brickan, som hänger på armbandet JAG HJÄRTAR, ville hon handstämpla 'syskon'. Tyvärr rymdes inte detta på den 12mm runda brickan (som jag normalt stämplar en initial på). Då kom jag på att hon kanske kunde gilla 'sis' ... och det gjorde hon. Det paketerades som en födelsedagspresent med ett handgjort kort därtill (med de allra finaste orden ; önskade av tjejen utomlands). Hurra för denna 'sis' som fyller år idag!

Tänkte att det kunde vara bra att veta - att ni mer än gärna kan skicka little.u smycken som presenter till era nära & kära. Det gör jag med glädje.


7 kommentarer:

  1. Sååå fiiint! Idag kom min beställning, så GLAD blev jag och fina, fina inslagningen. Flaggor - me like :)

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. fina Du, ~ & älskar Din handstil !

    SvaraRadera
  3. hej u!
    ja det e iiice. jag behöver inte föreställa mig för nu vet jag :). och visst är det där plinget i inboxen att de är nöjda det bästa, och att de sedan återkommer och vill beställa igen är nog snäppet bättre än det bästa :).
    älskar dina enkla brickor och mycket mera. du e grym.
    kram och keep it up//jennifer

    SvaraRadera
  4. Titta...korten börjar komma fram här i bloggen....sådärja....I like...

    SvaraRadera
  5. Och kanske som present till en själv... Dina små paket ser himlans fina ut. Fick ett lika fint paket från MokkasinSofia idag och halva nöjet och lyckan är det fina paketet med vackra papper och band omkring. Underbara ni!

    SvaraRadera
  6. Så ljuvligt fint! Väntar på att vår lilla kusin ska komma någongång i höst och då vet vi vad det ska bli för present till den och den blivande mamman. Ljuvligt fint!

    SvaraRadera
  7. Vad himla underbart det låter att göra något man brinner för och älskar! Superfint paket och smycke:-) Vill också ha (ska beställa något till mig själv vill också får sånt fint paket, kanske ska slå till med ett egokort också:-))

    Hela bloggen verkligen strålar av din energi och entusiasm, du gör verkligen det du vill och älskar det märks!!

    Ha en skön midsommar, kanske ses på ön...

    SvaraRadera