söndag 20 maj 2012

BACK IN TOWN

... välkommen hem. visst säger de det!


Hemma igen efter en fantastisk lång-helg i Småland, hos mina föräldrar. Vi har haft det så skönt. Och trevligt tillsammans. Som alltid. Barnen älskar det. Vi också. Momo & mofa också.

Nils har spelat sina första 9 hål på riktig golfbana.
Mamma & jag har gjort våra första fat i betong. Av rabarberblad.
Vi har ätit så mycket gott.
Druckit så mycket gott vin. Och bubbel.
Vi har babblat på. Om ditt & datt.
Skrattat.
Suttit 4 generationer och tittat på ishockeyn.
Ätit Prinsess-tårta med min farmor & farfar.
Köpt leksaker. Varje dag.
Ätit glass & godis. Varje dag.
Sett hagel.
Frusit.
Sett solen.
Njutit.
Gungat i ett plommonträd. Skrattat tills vi kiknar.
Fikat med bästis J och babblat igen om allt sedan vi sågs sist. (som att hon kom in som 176 person på Göteborgs Marathon!!! Vad säger man. Hatten av.)
Köpt nya glasögon. Till hela familj, typ.
Bara varit.
Som familj.
Med familj.

Nu är vi hemma efter nästan 45 mil i bil. Vi har packat upp. Duschat. Jag har gjort en spännande fot-inpackning (kommer mer om detta). Och jobbat ikapp. Och nu, nu sa jag vika silkespapper framför tv:n och planera veckan som kommer tillsammans med min man. Två sommarfester på skola & dagis. Ett par resor utomlands för maken och så jag som måste (!) städa, ta hand om barn och jobba järnet (bara kul! tack till er som beställer.).

... och lotta ut ett halsband på onsdag. Har du inte tävlat än så gör det HÄR.


5 kommentarer:

  1. Välkomna hem! Låter som ni har haft det helt underbart!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Å så härligt ni haft det.

    Njuter så av att läsa.

    En kärlekshelg!

    SvaraRadera
  3. åh, jag kan föreställa mig hur härligt ni haft det!
    Borta bra men hemma bäst, eller !? ;)

    Ha en fin start på den ny a veckan då som (i alla fall här i Skåne) ska bjuda på massor av sol och värme.

    SvaraRadera
  4. Underbar helg! Så fin familj du har. :)
    Kram,
    Lina

    SvaraRadera