lördag 17 mars 2012

DOFT | PINNE





När vi var och hälsade på i amerikat över julen så hade Kalaslotta små fina glasflaskor stående lite här och var. Ur dem stack små tunna vasspinnar upp. Och de luktade ljuvligt. Ljuvligt! Jag bestämde mig genast för att "såna ska jag ha med  mig hem". Men av någon anledning så glömdes det bort (jag hade ju lite annat att shoppa - också).

Men så för några veckor sedan när jag gick omkring på ROOM (jag var egentligen på stan för inköp till little.u - igen) så hittade jag dem. Kanske inte just de som Lotta hade haft (vad hade du för märke på dina Lotta?). Men ändå. Jippi! Tyvärr hade de just då bara två dofter. Och Melon var inte min tekopp så jag valde den andra | wild tuscan fig. Märket är Shearer candles. Den står nu i min hall, luktar ljuvligt och är så där fin. Så nu vill jag hitta lukten Lavender & Neroli - när jag åker till London nästa gång. (för de verkar kosta lite mindre där än på ROOM.)


Nu ska jag gå i mina nya skor (bilder kommer - riktiga wawawoom-skor!). Öppna ostbågepåsen. Hälla upp ett glas rött. Slänga ihop en middag. Och njuta. 


Ámen hönni | härliga lördag!



3 kommentarer:

  1. Jag är lite nyfiken på dessa doftpinnar. Får kolla på Room nästa gång jag har vägarna förbi.

    Ha en trevlig kväll

    SvaraRadera
  2. Hmmm, jag känner nästan doften genom skärmen ;)
    Låter ljuvligt.

    Åh, ja den marknaden i NY är ju inte så lätt att åka till hur som helst...
    Men såå glad jag blev av din kommentar! Fina fina du... Skulle du hitta en sådan lite smalare länk och en mindre döskalle... Så bara säg till. Jag köper på studs!
    Alternativt en liten liten stjärna hade också varit fint.. Lite som cooee-armbanden av anine bing..
    Du är ju så duktig!

    Fin Lördag kväll till dig!

    SvaraRadera
  3. Eller.. när jag tänker på det har hon kanske inte sådana armband.. men om hon hade haft, så föreställer jag mig att de hade sett ut sådär med en smal länk och en liiiiiten liiiiten stjärna på ;)

    hihi

    SvaraRadera