torsdag 8 mars 2012

30 MINUTER!

I morse satte jag på en liten film (det visade sig vara 30 minuter). Jag fascinerades - över hur vissa personer är hjältar genom att engagera sig. Jag förfasades - över hur hemsk världen är. Jag skämdes - över att jag inte visste vem denna Kony är. Och jag grät floder - över dessa oskyldiga barn som genomlider allt detta hemska.

Så idag ber jag er alla att ta 30 minuter av er dag. Kanske när barnen lagt sig, istället för att titta på något skräp på tv:n. Titta på denna filmsnutt. Och kanske kan vi alla tillsammans stoppa dessa elakheter som tillåts härja. Snälla! Nu ska jag klicka hem ett sådant där armband. Och bära det, för att jag bryr mig. Och kan hjälpa till.


1 kommentar:

  1. Jag är inte omedveten om situationen i Afrika och framförallt Uganda. Kollegor till mig har ett smärre helvete när de ska på utgrävningar och forskningsuppdrag. Det som fascinerar mig och som jag hoppas att filmen ska förmedla är att det visst går att förändra. Det går inte att skylla på att det inte spelar någon roll. Jag kan ändå inte göra något. Det är bara politiker och näringslivet och blablabla. Mot dem har man inget att komma med. Jag tycker filmen är så otroligt positiv. Vilket jäkla engagemang. Vilken eldsjäl. Fifan vad jag beundrar sådana människor. Jag bugar.

    SvaraRadera