måndag 2 januari 2012

MELLANDAGARNA 2011 IN THE USA : I

{ via strosade i meatpacking district }

{ svenska sockerbit som säljer svenskt snarre. lyckliga utlansvenskar typ sprang in ... }

{ svenska barn gillar svenskt godis - så är det bra }

{ gissa om han ville ha den här ? }

{ provar sina nya cykelhjälmar }

På tisdagen drog vi alla in till NYC. För att strosa lite i Meatpacking district samt för att sedan äta lunch på fam. Kalaslottas favoritställe - Morandi. Jag passade på att införskaffa en riktig liten godig, en Macbook Air. Efter lite matematiska övningar och beslutsfattande angående tangentbord så slog jag till - och ångrar mig inte en endaste sekund. SÅ lätt, smidig och cool. Lunchen var toppen. Och så visade det sig att butiken Sockerbit, som säljer svenskt smågodis, låg ett stenkast därifrån. Med egen erfarenhet som utlandssvensk förstod jag fam. Kalaslottas glädjeskutt dit och att de nästan hjulade in i butiken. Och det var med stora leenden och påsar som de lämnade den. Mina små pojkar var minst lika glada då de verkar tycka att "svenskt godis är bäst"!

Sedan åkte vi åt skilda håll. Vi hade lovat killarna en tur till leksaksaffären uppe vid Central Park {som är med i Smurfarna} men eftersom vi var ganska trötta och ville hemåt blev det en tur inom ToysRus på vägen hem. Och OH BOY vad vi hittade roliga saker. Bl a cykelhjälmar i alla dess former, och jag kunde inte motstå dem. {Nu vet i sjutton om det var så smart då jag ska packa ner dem. Men coola är de, eller hur!!} Hem och äta Kalaslottas goda lammbiffar. Vi avslutade dagen med en film : The Hangover II. Å MAJ GAD! Maken & Mr Make skrattade så de kiknade ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar