torsdag 24 november 2011

VITT ELLER FÄRG, VI FÅR SE ...






{ bilder från Anthropologies, The makers Projekt, Pinterest & tmblr:alifeof beautyandgrace 
- översta bilden minns jag inte var jag hittade så om någon vet så får ni hojta till } 

På inredningsbloggarna & i inredningsmagasinen pratas det om en jul som går i vitt med inslag av svart & grått. Inga tomtar här inte. Och jag tycker det är så vackert. Otroligt vackert. Och jag inspireras. Massvis! Men det är svårt att få till det där i vårt hem. Vårt hem är liksom redan fullt av färger i olika mönster. Som inslag här och där mot de i övrigt vita och ljust gråa väggarna, de vackra gamla trägolven som vitlackats & alla vita spegeldörrar, skåp & fönster från golv till tak. Vackert sekelskifte, helt enkelt. Och jag älskar vackra saker. Vackra mönster i olika färger. Jag tror minsann jag älskar lite krusidull i lagom mängd. Bilderna ovan talar för vad jag gillar. Så där ombonat och personligt som det blir av ett ihopplock av vackra saker.

Så vi får väl se hur vår jul blir här hemma. Jag tror det blir svårt att ta bort de där juligt, härligt röda glaskulorna som vi har i granen varje år. Men vi får se ... kanske åker all färg ut och in kommer vitt, vitt, vitt ... {med en touch av färg då så klart *ler*}. Än har liksom inte julkänslan infunnit sig. Även om jag skulle kunna dricka 1 1/2 liter julmust om da´n ...

4 kommentarer:

  1. Ja det där är jättesvårt. Jag dras också till det enkla vita, silver, grått, grönt när man läser inredningstidningarna. Ser så sobert och vackert ut och man drömmer sig bort.
    Verkligheten ser lite annorlunda ut.
    En jul utan färg skulle liksom inte funka här hemma... och vad gör man av "julpysslet" som ens barn gör i skola och dagis? Det är ju inte alltid så stilrent, men ack så charmigt.

    SvaraRadera
  2. Härligt fin inspiration, nu börjar man verkligen bli pyntsugen här hemma :-) Datorn är död helt död tyvärr, det blir nog till att köpa en ny. Men jag har fått låna en dator tillfälligt och det är ju bra i alla fall, så att man får känna sig lite uppdaterad! Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej fina lilla.u!
    Hoppas att allt är bra med dig. Vilken härlig inspiration du bjuder på, precis vad jag behövde i mitt färgsjuka tillstånd ;-) Åh så härlig din promenad längs Stockholms gator lät, saknar faktiskt staden nu när jag inte är uppe 2 dagar i veckan länge. Tänk att vi aldrig hann ses, veckorna bara försvann. Men någon gång måste vi verkligen få ihop en dejt tycker jag :) Ha en mysig helg nu.
    Kramar tanten

    SvaraRadera
  4. Åh vad mycket fin inspiration!! Älskar de där granarna, de skulle sitta fint på min öppna spishäll!!

    SvaraRadera