måndag 7 november 2011

SÅNT MAN KAN HITTA




När man tittar igenom sitt bildarkiv i ajfånen så hittar man ganska intressanta bilder emellanåt. Som alla dessa bilder på fötter. Som om man bara 'råkar' knäppa av en bild. Och det är väl just det de gör. De sitter där och meckar lite med den, ändrar bakgrundsbilder och kommer sedan på att "aaaåååoomen visst, jag ska ta ett par bilder också". Men vissa av dem blir ganska fina. Som de här ovan. På våra kängor. Bosses underbara Gucio-kängor i mocka. Och Nilsen's fantastiska Timberland-kängor i vattentätt skinn. Och så mina boots {så säger man väl mer om den här 'kängan'} i ljuvligt skinn och med remmar & spännen. Visst serrú!

Sedan finns det bilder som är mindre roliga. Men man kan ju inte annat än att le då man hittar bilder som de nedan. Och nu visar jag endast en bråkdel {itsibitsitinywiny liksom ... }. Det är Nilsen som blev så förtjust i Gammel-Evas "vackra" samling av blå-turqouise glas att han var tvungen att ta typ 53 bilder på dem. Min farmor är en samlare av hög rang. Tror inte jag ärvt nå´t av det ... hmmm ...  Enjoy!





{ och bara så ni vet så har Nilsen 'tingat' dem den dagen Gammel-Eva inte "vill ha dem mer" ... }


1 kommentar:

  1. Tack för din kommentar alldeles nyss..
    Åh, jag förstår att det inte är en enkel ekvation att lösa.. Men jag är glad att jag kunde skicka lite inspiration din väg iallafall!
    Visst är lägenheten fin och visst inspirerar den till att bo stort!!

    Jag är själv väldigt velig när det gäller hur man ska bo; stort eller litet.. BÅde jag och min man är uppvuxna i hus och vill gärna köpa ett hus snart att bilda familj i.. MEN under tiden i lägenhet har vi haft koloni och vi har komit på att det är ganska skönt att efter höststädningen på kollo, stänga till där för vintern och slippa det.. För att sedan återvända i vår när allt är grönt och fint igen.. Så vi är kluvna hur vi vill ha det..

    Framtiden får avgöra ;)

    SvaraRadera