måndag 17 oktober 2011

EN HELG I STAN






Helgen som gick tillbringade vi i stan. Vi kände att det vore skönt att slippa hela: packa-resa bort-resa hem-packa upp-och-tvätta-racet. Bara hänga tillsammans hemma i stan. Så så blev det.

Vi började med att ta en AW med little.sis & co på Fabriken i fredags kväll. Super najst! Sedan blev vi uppbjudna på en riktigt smarrig lasagne, lite gott rött och mys innan vi alla 'somnade' i en soffa på respektive våningsplan. Jag vet inte om jag har berättat det förut, men min little.sis med familj bor i lägenheten ovanför oss. Sweet!

Sedan i lördags drog hela lilla familjen u ner till Hötorget. Frossade i blommor ute på torget {lördagar är liksom THE DAY att handla där, då de vill bli av med allt}, maken handlade upp halva saluhallens delikatesser och barnen handlade upp halva godisaffären. Så en lycklig liten familj som åkte t-bana {bara det liksom ... åka t-bana (!), jo jag tackar jag } hemåt. Vi vilade en stund. Sedan satte matlagningsmaraton igång inför kvällens middagsbjudning. Fam Fabrik samt little.sis med familj bjöds in. Och det tillagades Jamie Olivers Svamprisotto {"fucking gorgeous"; som han själv hade uttryckt det } med lammbog som fick ligga och gotta till sig nästan 4 timmar i ugnen (föll i sär). Till förrätt dukades det upp alla Makens delikatesser. Och så hade så klart Herr Fabrik med sig lite extra vin. Så skoj det hade vi & mätta det blev vi. Vilken kväll va!

Igår var hela lilla familjen ganska trötta. Jag storstädade här hemma, Maken strök sina skjortor och kidsen lekte med sina Bey Blades {köööör Pegasus!}. Framåt eftermiddagen blev det lek i Vasaparken för att tillslut handla med oss en CiaoCiao pizza , lägga barnen och (äntligen) landa hemma i soffan framför den här filmen {riktigt kul}.

Idag värker halsen, jag snörvlar och nyser som en kattallergiker. Maken han sitter just nu på en flight från  Tyskland. Och jag och barnen tittar på Smurfarna. Aaaaatjo!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar