onsdag 12 oktober 2011

AWARD

{ * * }


För ett bra tag sedan skickade fina tjejen bakom bloggen Annixen en utmaning {award} till mig. Jag tänkte att japp det måste jag ju buga & bocka för. Tänk att lilla.u nämndes som en av alla de bloggar hon läser. Men så gick tiden och jag med min lilla ärt-hjärna glömde bort det. Så som mycket annat. {tyvärr - för det blir många brandutryckningar p g a ärtan}.

Idag fick jag en kommentar från kreativa Elina att hon gett mig samma {award}. å.maj.gad. Nu vaknade 'ärtan' till. Vad oförskämt det vore att inte anta utmaningen då. Och tacka för att att man omnämns. TACK!

Jag hoppade ju på tåget förra året med en RIKTIG utmaning. Den där 30-dagas-listan. Wow! Vilken upplevelse. Och vad kul det var! Ganska många nya har hittat till min blogg sedan dess så vill ni lära känna mig kan ni läsa här {och välkomna : tack för alla fina kommentarer ni ger : i like a lot.}.


1.Varför började du att blogga?
Jag började min blog i juni 2008. Tanken med min blog var att få skriva {i dagboksform - som jag alltid gjort} om mina barn. Så att de en vacker dag skulle kunna få ta del av allt roligt de sagt och gjort {för med min lilla ärta så kommer jag annars ha glömt bort detta - även om jag tror att jag ska komma ihåg allt detta fantastiska de gör & säger}. Och så en bonus - vår familj och våra vänner runtom i världen kunde även de få ta del av det. Jag tänkte aldrig då på 'hur långt man når' med en blog. Och hur mycket jag skulle komma att 'älska' min blog. För det gör jag. Den låter mig skriva av mig. Den låter mig vara kreativ och få utlopp för min estetik. Alla vackra bilder jag annars aldrig hittat och fått inspiration ifrån. Och alla dessa fina bekantskaper som jag fått. Så mycket fin vänskap. Och dessutom har min business blommat upp tack vare blog-världen.


2.Vilka bloggar följer du?
Många, många bloggar blir det. Thanks god för Bloglovin! Men jag har några bloggar som står mig lite extra nära. Som Kalaslotta {för att de är så fina vänner}, En mammas dag - Weronica {för att hon nog är den första fina bloggen jag hittade typ 2006},  Mokkasin {för att denna tjej är helt makalös vad gäller form, bilder & inspiration}, Kviddevitt {för att jag älskar barnkläder & den här bruden kan det där}, Annixen {för att hon skriver om saker som jag gillar}, Cup of Jo {en av alla amerikanska som jag följt länge, länge} också Tantens blogg {för att hon är så duktig på inredning, allt är inte bara vitt&svart}.Plus ca 100 till ... Har länge tänkt att jag ska försöka hinna med att göra en läsar-lista i kanten till höger, men så är ju Bloglovin så bra ... 

 3. Favoritfärg/er?
Lätt. Utan tvekan rosa {eller råsa som jag tycker att det ska stavas ... }. Allt blir vackrare med lite rosa.

4. Favoritfilm?
Hahaha ... jag är ju barnsligt förtjust i animerade filmer. Kanske för att jag är så imponerad av hur de lyckas få det så vackert gjort. Och för all fyndighet som de lyckas få till. Så jag skulle nog säga att filmen Cars (ettan alltså) är min favoritfilm.

5. Vilket land/länder drömmer du om att besöka & varför?
Jag älskar att resa till USA. Bodde där i 1,5 år när jag var 20 och sedan dess bor en del av min själ i detta land. Vi åker dit i jul/nyår. Ska bli riktigt härligt. Vi drömmer hela familjen om att få åka till Hawaii. Och den västra kusten ... San Diego, Los Angeles, San Fran och allt det där emellan. En dag - när barnen är större blir det av. Och så drömmer jag om en resa till BoraBora ... och de öarna runt omkring. Och fler öar i Maldivernas pärlband. Och . Och . Och .

Så därja. Klar.
KalasLotta - Ankan -  Kviddevitt : om ni vill ... så klart.


5 kommentarer:

  1. Kul att du antog utmaningen! Och fint att få läsa lite om dig :-)

    Kram Elina

    SvaraRadera
  2. Roligt att få veta lite mer om dig :)

    SvaraRadera
  3. Tycker det är superskoj att följa din blogg!
    Å bästa filmen, Cars, den ligger på topp här hemma oxå. Guess why=)
    Gissar att vi ser helt olika detaljer i den, men det är ju det som är så bra med de däringa animerade filmerna=)
    Kram Cicci

    SvaraRadera
  4. Åh vad roligt att läsa.
    Jag håller med dig - allt blir fint med lite rosa (eller råsa)

    SvaraRadera