torsdag 1 september 2011

TITTAR UT




Precis utanför min altandörr blommar mina vackra astrar i olika färger ... 

Sitter och väntar på att energin ska komma tillbaka. Inspirationen. Lusten att jobba.

Och under tiden så tittar jag ut på vår vackra gård och dricker en espresso. Det är lyx att bo mitt i storstaden men ändå ha en så lummigt grön och vacker gård. En trädgårdsdesigner hjälpte oss att 'piffa' upp gården i våras. Det lades konstgräs, det gjöts betong plantage och planteras växter.

En av mina grannar är konstnärinna och gör de allra finaste planterings-moduler (i betong). Ni ser dem på sista bilden (under allt det gröna). Man kan placera dem som man vill - att sitta på, plantera i eller bara använda till att avgränsa. Jag mixar lite. Mina sommar-astrar, mina 'hostor', min lavendel, min murgröna och min buxbom gillar dem. Den vackra bänken är också konstnärinnans verk. Så fin! Och vad jag tycker om konstgräset - I LOVE IT! Jag ska erkänna att jag var skeptisk. Jag gillar ju levande natur. Men wow, vilket lyft för en innergård som slits och smutsas ner av många. Jag kan varmt rekommendera det ... även till dig med en trädgård som inte hinner få någon kärlek. Grönt är skönt!

Jaha, nu är det bara att lägga i racerväxeln och jobba på. Lite mer inspirerad känner jag mig nog allt.

1 kommentar:

  1. å vilken underbar gård ni har, riktigt lyxigt att bo i stan och ha egen trädgård :) ha en fin kväll! kram

    SvaraRadera