torsdag 25 augusti 2011

SOFFBORD


Som jag skrev här så tog vi med oss den gamla fina snickarlådan som lämnades kvar ute i garaget i stugan då den såldes till oss. Den har stått där full av spikar, verktyg, ståltrådar och massor av skruvar. Vi tömde den, lät den sedan stå och damma i garaget. Nå´t försök till att slipa den gjordes för något år sedan. Jag tänkte nog måla den vit. Men det blev inte av. Så den flyttades ut i gäststugan där lite stövlar och annat stuvades ner. Och där blev den stående ...

Tills nu i helgen. Jag plockade ut den och inser att det är allra finast när den är så där skavd, lite målarkluddig och skrapad som den är. Så nu står den hemma hos oss i stan som vårt soffbord. Fullt med plats för skräp som man inte vill ha stående framme. Och vacker! Faktiskt riktigt cool.  Det är ingen bra bild alls, man ser inte kistan va? Men man ser vår fina matta. Hahaha ... Och vad vi drack igår kväll ... oups!

4 kommentarer:

  1. Ser fint ut!! Är bordet svart?

    SvaraRadera
  2. Anonym: Är det du löken? Japp, bordet är typ svartbetsat. Med stänk av färg lite här och där - hahaha ... näe, men det är typ svart. Som skåpet!

    SvaraRadera
  3. Ser fint ut! Hehe-heter inte löken;) Jag heter Karin och har precis hittat t din blogg som är jättemysigt tycker jag:-) ha det då bra!!

    SvaraRadera
  4. Karin - hahaha, sorry. Trodde det var min lillasyster. Hon brukar vara anonym. Hon kallas löken - alltså. Hahaha ... välkommen hit! KUL!

    SvaraRadera