tisdag 19 juli 2011

GUNGA




Precis när vi köpte stugan så kom min mamma med en tyg-gunga till mig för att ha i ett träd på vår tomt. Ni vet en sådan där man kan sitta och läsa i - gungandes under ett lövträd. Dessvärre sågade vi ner och röjde bort alla de där passande träden i närheten av vår stuga. Och ändå har vi en miljardtriljoner lövträd kvar på vår tomt. Men inget sådant där perfekt gungträd liksom. Nu har tiden gått och varje sommar har jag letat efter ett bra träd.

Idag hittade jag ÄNTLIGEN den där perfekta gungplatsen. Nilsen tjöt av glädje då han såg gungan uppsatt och han satt länge och gungade i den och tittade upp i trädets lövkrona. Solen som spelar så vackert mellan alla löv, ni vet. Det glittrar liksom. Och susar i trädets krona. Som om trädet talar till dig.

Jag tog mig en tur tillsammans med honom. Så vackert! Så mysigt att sitta med sin äldsta son, så nära tillsammans och filosofera om livet & allt det vackra ...

Nu är vi tillbaka i stan. Maken måste jobba onsdag/torsdag. Och jag och barnen tänkte att lite miljöombyte kan göra oss gott. Men så fort vi alla kom hem insåg vi att vi helst av allt nu vill sitta i den där ljuvliga gungan tillsammans och insupa naturen. I kvälls solen. Men, men .. på torsdag kan jag göra det igen. Hurra för vår ö!

Och Busen han är helnöjd för han fick en påse full med kläder av Fru Fabrik. En massa fina kläder efter Hugo. Med Spiderman på (!). Och True Religion Buddahs och andra coola saker ... som mamma inte annars köper. Lyckliga Bosse! Och tacksamma jag. Och fina Fru Fabrik som just nu kämpar på. (hjärta)

1 kommentar:

  1. Har alltid drömt om att ha en sådan gunga. Det ser så fridfullt ut tycker jag. Men så länge jag bor i lägenhet och landstället endast bjuder på björkar utan gungvänliga grenar så får jag vänta. Lucky you som äntligen hittat den perfekta platsen! Min jakt går vidare.

    SvaraRadera