fredag 1 juli 2011

GRÖNA LUND





Min mamma har varit här hela veckan. Så himla mysigt. Men herre gud vilken energi hon har! Det måste hända saker hela tiden. Och så vill hon uppleva Stockholm när hon är här. Så varje morgon när vi ätit frukost klär vi på oss, pillar kanske lite ute på gården medan vi dricker vårt morgonkaffe ... men sedan sedan så bär det av ut på stan & aktiviteter. Vi har varit ute på Fjäderholmarna och ätit god mat & badat. Vi har strosat runt på stan bland alla butikers reor och ätit lunch i solen i gröna parker. Vi har ätit etthundrasjuttielva glassar. Vi har åkt båt på Stockholms inloppsvatten. Mamma har hjälpt oss massvis med de bångstyriga barnen då vi flängt på diverse aktiviteter om kvällarna.
Och så igår så tog vi oss ut med båt till Gröna Lund.
Jamen herre gud vad Stockholm är en vacker stad, speciellt om sommrarna. Jag blir nästan lite tårögd när jag ser allt det vackra som vi har. Lyckliga vi! Och när snyggo-Måns klämde i för fullt i tisdags till "Stockholm i mitt hjärta", jaá då blir jag så rörd. (hahahaha! jag en tant, nääääeee ...)

Jaá. Men tillbaka till Gröna Lund. Vi hade lovat killarna att vi skulle gå på Gröna Lund sista kvällen momo var här. Och vädret tillät. Och så blev det. Vi kom dit och vilken lycka. Två små killar med så mycket äkta glädje och lust på livet. Vi gick in, kände av atmosfären och så åkte vi. Alla karuseller vi små korta människor får åka. Sedan kom Maken och slöt upp. Så härligt. Så ljummen kväll. Så många bubbliga skratt. Så mycket goda & vanligtvis otillåtna goda saker. Busens glada skratt klingar fortfarande i mina öron från då han fick åka Tekopparna med storebror och Maken. Goa lilla busunge! Och Nilsens vilda & glada leende eftetr varje karusell han åkt. Minnen som jag alltid vill minnas. Vi hade en riktig toppen-toppen kväll på Grönan!

Idag har vi vinkat hejdå till mamma/momo - som innebar en rejäl dos stress då hon hade tittat fel på sin mobil-biljett. Då vi hade 55 min kvar till avgång (trodde vi) visade det sig plötsligt, vid en busshållsplats, att vi endast hade 25 minuter kvar ... herre gud! Springa, springa, springa, hämta bilnyckel, in med 2 kids & vagn & resväska i bilen, köra fort och fräckt i Stockholms innerstad och fram kom vi 4 minuter innan avgång. Då var tåget försenat med 30 minuter. Vi hann! GALET! Puh! Vi saknar momo redan. MASSVIS! Men imorgon ska vi ta det lugnt. Väldigt lugnt. Och så ska jag storstäda.

Och njuta av att Makens semester har börjat. Halleluja! Undrar vad som ska hända nu då - nå´t system kommer garanterat krasha eller så krashar börsen - som vanligt när han ska vara ledig. Och börja knyta vänskapsband. Och fixa inför nästa veckas viktiga event : Makens big .4.0. !


TREVLIG HELG!

1 kommentar:

  1. Härligt med lite energiskt besök man får se så mycket av sin egen stad och antar att ni ligger raklånga & helt utmattade i soffan nu ;) Är själv sugen på ett Gröna Lund besök (sockervadd) också så det blir kanske det nästa vecka om vädret tillåter ;)

    Kram F

    SvaraRadera