söndag 19 juni 2011

RAISON D'ETRE SPA & FITNESS


När jag fyllde år förra året så gav min Make mig en behandling på Raison dÈtre Spa & Fitness på Grand Hotel, hos deras 'fotdrottning' Fatima. Jag åkte ner en stund innan för att njuta av deras fina spa. Det är verkligen jätte fint där. Väldigt skandinaviskt ... med kallbad, torrbastu, dusch med kallspann som dusch. Men även en traditionell ångbastu och en väldigt härlig bubbelpool. Jag satt en lång stund i bubbelpoolen, ångbastun och sedan i deras 'quiet room' där jag läste senaste Residence innan det var min tur. Och wow! Jag har aldrig haft så vackra fötter. Som bonus fick jag ett underbart mintgrönt lack från Essie och ett par fina flipflops att gå hem i. Tack kära Make för dessa härliga timmar på Grand!

Jag hann in i ett par affärer och hann shoppa 2 (!) par vintage skor, riktigt fina. Ett av par hade jag på mig på gårdagens 40-års fest. Bilder på skorna kommer i nästa inlägg. 

Festen igår var otroligt trevlig. Så mycket trevliga vänner, ett par sprudlande vänner som fyllde och väldig god mat. Det minglades först bland äppelträden (nästan som lilla vik) och sedan vidare inne i häststallet. En ljuvlig sommarkväll. Vi blev inte jätte sena och ändå är jag så trött idag. Kanske att ösregnet hjälper till. Det är riktigt grått ute. Måste slänga mig i soffan NU. Chilla. Inför sista veckan innan sommarlovet börjar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar