tisdag 31 maj 2011

BOOTS

Boots! I LOVE da shit! Ja, jag vet, det finns i Swiiiden nu, men ändå inte same-same ...
Att gå in på ett av UK's Boots är som att komma in i ett paradis av mediciner, schampo, krämer, smink, vitaminer ... YOU NAME IT! Jag kan gå där och titta, klämma, lukta och bara njuta i timmar. Det är säkert! Ä.L.S.K.A.R Boots!
Deras No7 prylar är heaven för min hy. Jag anväder allt jag kan komma över i skincare! Jag började använda några av deras produkter för länge sedan och märkte att de passade mig. MEN så hittade jag några fler nu sist då vi var där och jeeeeeze. Min hy har på bara en månad blivit som ny. Kanske hade den blivit det med vilka andra produkter som helst, men nu är det No7 som jag bara älskar. Detta använder jag:

No7 Protect & Perfect Intense Beauty Serum - helt sant så funkar det. Jag var skeptisk till en början men då jag använder den dagligen så ser man verkligen resultat. Det är S.A.N.T!


No7 Protect & Perfect Intense Daycream  - så där lagom 'fet' men inte kladdig dagkräm. Ska dessutom hjälpa till att ta bort och förfina rynkor (det är ju tacksamt). Jag använder den utanpå beauty serumet 2 ggr per dag.


No7 Total Renewal Micro-Dermabrasion Exfoliator - Aaahmen! Bara för bra för att vara sann ... du använder den 1-2 ggr vecka och efter bara 4 ggr så känner du ett fantastiskt resultat. Jag kan säga att efter en gång känns hunden som babyskin.

No7 Purifying Sauna Mask - som bomull. En gång i veckan för att, lite extra på djupet, rena. När man smörjer in den så blir huden helt varm för att sedan svalna och rensa ut smutsen. Huden blir extremt ren.

Och sist men inte minst - No7 Luminating Radiance Beauty Serum. Klart man köper den när det står så här på den: "In just 4 weeks this gently turns back the clock, reducing the appearance of wrinkles and leaving your skin luminous, healthy and younger looking." Så den duttar jag på då & då också, just in case.

Nu tänker ni - "Hon är whacko! Måste kosta skjortan hela hennes 'pålurade' kit." Men det är ju det som är det bästa med No7. Alla dessa produkter kostar typ 500 spänn! VA! De har alltid bra priser och än bättre blir det då de nästan alltid har offer som säger "köp 3 och få 3 produkten gratis". Så nu är jag fast på Boots No7!

Vad mer på Boots. Deras torrschampo är en lifesaver för mitt tunna tunna svenska baby-hår. Lite torrschampo på morgonen och det känns som stadigare. Lättare att fixa.

Och så deras Baby/Barn-sortiment. Gaaah! Där ligger vi långt efter i Sverige. De har fattat att det inte behöver vara doft-fritt bara för att det är barn. Klart man inte vill ha en massa tillsatser i barnens tvål/olja/skumbad MEN de tillsätter ljuvliga eteriska oljor som doftar himmel & underbart. Lavendel, sose, dill, camomille ... Som de här Little me organics produkterna - L.J.U.V.L.I.G.A! Och kolla bara in förpackningarna. Så fina. Psst. Jag hamstrar upp så att jag själv kan använda dem också. Love it!

Sist men inte minst Bach Rescue Remedy - yepp. Om du tror på det så funkar de! De lugnar och får en att må så där lite extra bra när stressen sätter in. Jag använde det ganska ofta då jag arbetade inom finans och behövde presetera det där extra. Perfekt!


Jag hoppas att man snart kan beställa Boots via nätet direkt till Swiiiden. Eller kan man kanske det redan. Mitt bagage kommer då väga betydligt mycket mindre nästa gång vi drar till UK.

3 kommentarer:

  1. Körde oxå No7 ett tag gillar de produkterna skarpt...men nu är jag ett Vichy fan...de innehåller dessutom spf vilket jag gillar...är dålig på att smörja ansiktet flera hundra gånger om dagen och denna verkar sitta i längre än traditionella spf.

    Kul att det kommer till Sve. Vi har allt på Target!

    KRAAAM

    SvaraRadera
  2. Lotta: Aaaah! No7 har också spf 15 i alla sina dagkrämer så det gillar jag också. Vichy har jag testat också, och de är bra - lätta och härliga.
    KRAMIS! Snart kommer ni till Swiiiden. Vi kanske kan boka in en date? Förstår om ni har mycket. Tror jag & familjen är sugna på en USA resa snart, måste bara se hur det funkar med Nils skolbörjan i höst. Det är ju ingen skolplikt men man vill ju att han ska komma in i det någorlunda innan man drar iväg ...
    Vad tror du - oktober - är det fortfarande varmt och skönt hos er då? Kram igen!

    SvaraRadera
  3. härliga grejer! Tack för tipsen! :-)

    SvaraRadera