onsdag 13 april 2011

TILL FRÖKEN



Barnen och jag (kanske mest jag) älskar att plocka snäckor, stenar & sand på de semesterdestinationer som vi besöker. Maldiverna var ett paradis. Snäckorna var 'riktiga' snäckor! Så vackra så man nästan svimmade. Alla som små konststycken var & en. Jag plockade snäckor varje dag och blev väldigt inspirerad till att göra något med dem.

Barnen ville ge sina snäckor till vänner & så gott som alla de känner. Istället för att bara ge bort en snäcka så har vi gjort halsband av dem. Det var det som jag testade att borra i igår. Svårare än jag trodde - och stenhårda. Men jag måse säga att jag är nöjd med resultatet. Dessa halsband gav Nilsen & Busen till sina dagisfröknar igår. Snäckor, Swarovskikristaller, silver & läderrem.
Och de gillade dem. Vi vet det för de hade dem på sig idag!

8 kommentarer:

  1. Tack, tack, tack! För mitt fina halsband. Åh vad jag gillar det. du vet, älskar ju läderdetaljer. Och snäckan och kristallerna. Satte på mig det direkt!! Kraam!!

    SvaraRadera
  2. Och glömde, vilka fina bilder!!

    SvaraRadera
  3. Du är superduktig Ulrika!!
    Halsbanden ser jättefina ut!
    Och när lagret är slut måste ni åka tillbaka och hämta flera, va? *blink*

    STOR kram!

    Fröken Danmark

    SvaraRadera
  4. Camilla: Vad kul att du gillade det ... kanske nå´t för soliga Teneriffa resan. Det var ju bara en liten grej!
    KRAM, u.

    SvaraRadera
  5. Maraya: Japp. Så beställ snäcksmycken som 17 nu!! Hhahaha ...Tack fina kompis! Saknar dig här i Stockholm! KRAM.

    SvaraRadera
  6. Vilken rolig idé, supergulliga =)

    SvaraRadera