måndag 4 april 2011

SEAPLANE



{ vår pilot - barfota om med sand mellan tårna }

Killen på vår resebyrå berättade för oss när vi bokade resan att bland det coolaste han varit med om när han rest runt om i världen var just när han reste till Maldiverna och flög sista biten från Male till sitt resort. Han beskrev det väldigt målande och jag såg det framför mig, men kunde ändå inte riktigt ta det till mig. Han berättade hur man fick gå på ett litet propeller plan som låg och väntade på vattnet, hur piloten klev på barfota (fortfarande med sand mellan tårna), hur man fick öronproppar och sedan en kort säkerhetsförevisning (typ att flytvästarna ligger under era säten och att resan tar 35 minuter) och hur man sedan flög över turquoise vatten, öar bestående av kritvit sand & med palmer utspridda lite här och var, hur delfinerna hoppade & hur sköldpaddorna simmade i det klara vattnet och hur man till sist gick ner på vattnet och steg av längst ut på en lång brygga på sin ö. Där skulle hela hotellets management stå vinkandes, leende - för att ta emot oss.

VILKEN UPPLEVELSE VA?
Jag satt tyst och lyssnade och tänkte: aaaaaah ... mmmm ... 
(och oroade mig lite för att flyga ett så litet propeller plan med två små kottar, mitt ute över havet - på andra sidan jordklotet. Så klart!)

Vi berättade för killarna om denna upplevelse som vi skulle få vara med om. De berättade för alla (ALLA!) vi träffade innan resan om detta flygplan som landar på vattnet. Hur de skulle få åka med det ... stolta!

Och vet ni, det var PRECIS som Johan på Select Travel beskrev det. Vilken upplevelse.
MAGISKT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar