torsdag 17 mars 2011

RAMEN & POPPING EDAMAME



Just nu är jag tokig i Ramen. Jag skulle kunna äta det jämt, JÄMT! Jag har ju skrivit om det tidigare, hur jag 'hänger upp mig' på olika saker och vill bara ha det under vissa perioder. Just nu är det alltså Ramen som gäller. Wagamamas ramen är superb & sörplas gärna högt ... På nätet hittar du en massa recept på olika ramen.
Ett tips: Vill du vara lat kan du använda 'billiga nudlar' (läs studentnudlar) och sedan piffa upp dem med diverse grönsaker & kyckling/räkor/biff  -även om det såklart inte räknas som en riktig ramen - hahaha. Men ganska gott blir det!

Innan jag äter min ramen vill jag gärna pilla i mig mina Edamames, lätt kokta med massor av havssalt på. När jag berättar för vänner & bekanta om min mani på edamames så tittar de frågande på mig: "vad sjutton är edamame?". Jag själv upptäckte dem när jag bodde i London och åt väldigt ofta på Wagamama. I Sverige har jag ibland hittat dem under namnet soyabönor i frysdisken, bl a där annan veggomat ligger. Läste för lite sedan om 'bönan' på Helenas fina blog. Ett extra plus är att barnen älskar denna fab lilla böna. Det är så kul att puppa ut dem, de flyger liksom ur skalet (Hahah)! Hittade den här roliga saken, de skriver: To get that "whee I'm popping Edamame"-feeling. Så kul!
Testa edamame ni också, lovar att era barn kommer gilla den. Och så full av vitaminer & andra bra ämnen.

Samklig måltid!

1 kommentar:

  1. Men guu vad gott allt det där lät då. Det kommer jag att prova! Tack för tipset. Och jag säger det igen, trevlig resa :-)!!

    SvaraRadera