söndag 20 mars 2011

JA, JA - VI SKA ÅKA . MEN FÖRST ...

{ rocka rumpa ! till Popular ... }

{ i karate byxor från Granit }

{ Busen busar med ballonger }

{ italienska delikatesser }

{ fina Nilsen och jag på äventyr }

{ nya kläder till barnen }

{ nya smycken som levereras }

... tänkte jag visa lite vad vi gjort i helgen.

När vi satt här i torsdags kväll och tittade igenom biljetter och planerade resan så visar det sig att vi åker en dag senare än vad vi trodde. Haha - så vi 'tjänade' en semesterdag, kan man säga. Eller så kan man säga "ding-dong" - någon hemma?!

I fredags var det i alla fall full fart här hemma hela dagen. Vi 'lånade' fina Hugo som lekte med Nilsen. Fru R & lilla Ax kom förbi på latté & nybakade muffins. Så mysigt. Direkt efter det var det dags för pojkarna att få sina kalufser trimmade hos Fru Littlesis Fabrik. Och så fina de blev! Hem för en vila och mer lek med roliga Hugo. På kvällen kom Maken hem med ett helt gäng härliga italienska delikatesser som vi åt tillsammans med en flaska gott rött. Semestern kan börja!

I lördags drog hela Lilla Familjen ner på stan för att handla och fixa det sista inför resan. Kläder till Maken, simglasögon & puffar till kidsen och så rese-apoteket som skulle fyllas på. Det började med att Maken blev stressad av busiga barn och att jag handlade mest saker till barnen. Hahaha! Men en hel del fina sommarkläder kom även Maken hem med. Ett par rosa chinos ... aaaah! På kvällen var vi bortbjudna på middag hos Familjen Fabrik och som alltid var det toppen trevligt. 

Vi började packa imorse (på riktigt) OCH upptäckte att råttor ätit upp våra saker i källar-förrådet. Angenämt (not!) att börja packningen med att behöva städa ur förrådet. Gah! Och så äckligt! Sedan har Nilsen och jag hängt tillsammans nere på stan. Vi har bytt en del plagg (t ex badbyxorna från Massimo Dutto. Köpte dem i storlek 3-4 år {Nilsen är 5 år} och de var för stora! Nu fick han storlek 2 år!!}, ätit italiensk glass tillsammans och så hittade jag en fin (starkt rosa/röd) klänning. Tadá! Mysigt!

Nu njuter vi av en sista kväll hemma. Jag har städat iordning lite då vi har vänner som bor hemma hos oss då vi är iväg (så ni tjuvar behöver inte ens tänka tanken ... ). Det känns bra MEN overkligt att åka till Maldiverna imorgon (HURRA).

Jag hoppas jag kan blogga från vår ö. Vi får väl se ...

Angående little.u
Skicka gärna email till mig och jag lovar att svara så snart jag kan. Leverans av smycken görs så snarast jag är tillbaka. Alla smycken som beställdes innan jag åkte är skickade.
Sköt om er & ha det så bra! /u.

Psst. Tack Lugna Gatan! Du vet jag gillar din blog också ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar