onsdag 16 februari 2011

ROSTAT

{ Fru Flygvärdinna, Fru Fabrik & lilla.u }

Jag sitter och jobbar i köket. Gud vad jag saknar att inte ha en egen arbetsplats där alla mina saker kan stå framm jämt och det kan vara organiserat i färger & pärlor & material. Jag funderar på om jag ska fråga Konstnärinnan som hyr brf's lokal om jag får hyra in mig hos henne, tänk att få ha ett hörn i ateljen. Så länge funkar köksbordet ...

Morgonen började bra. Lämning på dagis, Fru Fabrik under armen och så gick vi för att träffa Fru Flygvärdinna på trevliga Rostat (Upplandsgatan i Vasastan). Har ni inte varit där än, gå! De serverar väldigt gott kaffe i stora koppar, färskpressad juice och allt bröd kommer från Fabrique. Och känslan är fantastisk, det känns som om man kliver in på ett av USA's Le Pain Quotidien. Lovely!
(... och ser ni golvet - i love. skulle vilja ha det i min hall!)

Nu ska jag strax hämta Busen för att sedan jobba vidare med mina älskade pärlor. Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar