söndag 9 januari 2011

VILKEN HELG!

{ idag söndag - är allt lite suddigt ... }

Vilken helg vi fick!

I fredags var vi på middag hos Familjen Tandläkare. Så himla trevligt! Jag och barnen åkte dit redan på eftermiddagen för att  hinna med lite lek. I sista sekund bestämde jag mig för att ta bilen dit - snöslasket + barn på  buss kändes inte alls lockande. Inte alls. Så in med barnen i bilen, körde så sakta det gick på isgata och väl framme hittar jag efter lite letande en parkering som jag nog trodde att skulle greja med min stora 4-hjulsjeep OCH nära deras hem. Parkerad - tjiiihoo, lägga i parkering för 45 minuter ... men VAR är plånboken. Jo, hemma i min lilla väska! Aaargh! Barnen börjar hojta {uppspelta över att få leka med Frans & Frida snart, snart}. "Jamen det är lugnt, jag har alltid en myntgömma i bilen." Nähäää - inte - för maken hade städat ur allt 'skräp' som låg i den. Så in med barnen, be om en 10:a av Fru Tandläkare, sladda ut till bilen i all blöt och hal snö igen och så upp igen - puh! Jaá, det man inte har i huvudet får man ha i benen! Maken erbjöd sig att köra så jag fick dricka ett glas rött till maten. En mycket trevlig kväll! 

Igår vet ni vad jag gjorde - REASHOPPADE tillsammans med little.sis. Och sedan slappade vi hela familjen framför tv:n innan vi begav oss ut HELA lilla.u-familjen för att köpa lördags-snarre & lite tulpaner inför kvällens middag hos Familjen Fabrik. Barnen älskar sitt lördags-snarre - hela grejen med att få gå iväg och stå där och välja vad som ska läggas i påsen. Busen skulle helst vilja ha ALLT! Vi gick hem och piffade & plockade ihop oss och gick sedan till grannhuset. Vilken kväll - löjrom med bubbel, biff á la Rydberg med fantastiska viner därtill & efterrätt. Så himla mysigt ... OCH nu vet vi {det jag nog innerst inne hela tiden vetat} att våra barn kan INTE somna borta. Så nu blir det till att leta barnflicka/vakt. Våra barn var vakna när vi trippade hemåt runt halv-ett-tiden! Jeeeeez! Maken & Herr Fabrik hade mycket att snacka om så de fortsatte till Fabriken ett par timmar till ...


Idag blev med andra ord en seg dag. För en av oss {inte jag!} är det riktigt, riktigt segt idag. Jahaaaja! Jag tog med mig lillbusen ner på stan och gick med raska steg och köpte Boomerang-kappan OCH en fin badrock i rosa till mig och en till Nilsen i ljusblått, från samma butik. Hem till en trött familj. Vi vilade alla i nå´n timma, vi har bakat pizza {och ätit upp den, mums} och nu har jag bokat en RESA TILL LONDON. Fröken London - here I come! Nu gör vi ett nytt försök fina vän! (Psst. Fram till klockan 00:00 idag har SAS fantastiska priser på ett begränsat antal resor!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar