lördag 8 januari 2011

SALE

Idag har jag och little.sis tagit en repa på stan och spanat in stor-rean. NK började sin rea igår morse så vi befarade att det skulle vara knökat med folk. Men tji fick vi - eller ja, det var ju skönt att det inte var så mycket folk.

Vi började med NK - va? Bara 30 % ! Brukar inte NK smasha på med 50% med en gång! Vi hamnade till slut på Boomerang och little.sis gick loss på allt randigt som hon kunde hitta. Fina stickade tröjor - very preppy. (Och väldigt Mamma-randigt, hahaha ... ) Och då allt inte fanns i hennes storlek fortsatte vi till nästa Boomerang-butik där vi shoppa lite till. Eller ja just det ja, det var jag som shoppade där - till Nilsen, grymt fina kläder OCH en beach-väska som nu var nedsatt i pris så det kändes rimligt att köpa den. Tydligen blir vårens kollektion sista barn-kollektionen, sedan ska de sluta tillveraka barnkläderna. Synd, de är så fina och välgjorda. Ska försöka hitta badkappan i Nils storlek - var tyvärr slut. Även här var det slut i syrrans storlek. Så vidare mot NÄSTA Boomerang-butik och där shoppades det så det stod härliga till - tröjor till henne och till T. Fina fynd! Jag hittade en så fin mitt-emellan-kappa, en mörkt blå ullkappa i XS till 30% ... men så velade jag {velpotta som jag är} och tyckte kanske att den var lite stor {fast modellen ska vara så, ni vet ett sprunn där bak, nästan en A-modell}. Väldigt klassisk och lite preppy, snygg som sjutton. Så nu sitter jag här och ångrar mig. Ska nog ner imorgon och slå till ... Vad tycker ni?
 ... men oj vad den såg mega-trist ut på den här bilden! HMMM!

Jag ska även försöka hitta en Barbour-vax-jacka (i den klassiska olivgrönt) som jag kan gå omkring i nu i vår när regnet står som spön i backen. Tydligen tillverkas de som minst i en UK 8 vilket är för stort för mig. En 'nyare' modell som kommit gillade jag inte för den hade så markerad midja och fanns inte i den fina olivgröna färgen. Hmmm ... och enligt den mycket 'vetande' mannen på Barbour-shoppen på NK så skulle barnjackan vara ALLDELES för kort i ärmen för mig ... Stora problem jag har va?

Nu ska vi leka lite, äta lördags-godis och börja göra oss redo för kvällens middag hos trevliga Familj Fabrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar