onsdag 26 januari 2011

OJOJOJ!


Herre gud! Varför måste "sånt här" vara inblandat i smyckes-tillverkning?
Känns som om det lägger en 'trist' stämning på det hela ...
Men klarar andra det så ska väl jag göra det också, men jag kände mig som ett pucko igår när jag började registrera på skatteverkets hemsida. För att inte tala om bolagsverket! Knöligt är bara förnamnet!
Tid på banken är bokad. Kanske kan de hjälp till med nå´t bra företagar-tips. Enkla firman. Och så jag! Känns allt annat än enkelt.

Jag tror jag ritar lite på stugans tillbyggnad istället. Känns lättare ... tills de handlingarna ska skickas in till kommunen. Då är det en hel del knöliga frågor där också.

Att söka skola till sin äldsta sonen ska också göras denna veckan. Men tänk om jag väljer fel! Herre gud! Tänk om han blir märkt för livet för att vi valde den skola som vi trodde skulle vara bäst, och så var det den andra skolan som visade sig vara det ... Vad var det för fel på att man bara blev tilldelad en skola egentligen? Som på den gamla hederliga tiden, på stenåldern när jag 'fick' min skola.

Är det en sån dag idag kankse?! Ni vet, när man bara vill stoppa huvudet i marken och aldrig mer komma upp igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar