måndag 17 januari 2011

MAKEN I ÄPPLET


Gud vad jag älskar min nya rutin!
Lämning på dagis, direkt till Haga-parken för en timmas prommenad. Och jag måste skriva det en gång till: TÄNK att denna skatt till natur ligger så nära oss. Nästan mitt i centrala Storstaden. Det är så vårt att förstå, för när man går där så känner man sig så långt borta en storstad man kan komma. En ren njutning.

Och jag är nöjd över mig själv som verkligen kommit igång. Men jag är ju ett rutin-freak. Samma sak varje dag, på samma tid - då mår jag som bäst. Samma sak med maten. Jag snöar in på samma mat-rätt och kan sedan äta den i veckor. BARA den maträtten! Som nu ... wienerpölser (det ska vara de från danska GÖL - krispiga & hög kötthalt) med bröd, ketchup och mängder med stark senap. Nyttigt - not! Gott - mumma! Jag skulle kunna äta det till frukost, lunch & middag. MUMS! Tyvärr skulle nog håret trilla av & tänderna ut ... så just nu håller jag mig till lunchen. Och ja, jag äter grönsaker till. Och minst 3 frukter per dag. Så jag borde klara mig från skörbjugg va? Ingen GI här inte - hahaha ...

Idag åkte Maken till NY i en vecka. Och shiiit vad vi redan saknar honom! Busen stod vid ytterdörren i 10 minuter efter att han gått och storgrät. LillNilsen hade ont i magen. Han tar det hårdast. Man märkte redan igår hur han började ladda inför avskedet; hur han blir tyst, ledsen i ögat och får (tydligen) ont i magen. Lämningen gick så där för mig idag. Och det gör det hela ännu jobbigare. MEN nu ska vi ha mys hela veckan har jag lovat. Vi ska äta popcorn, göra egna glasstrutar, titta på filmer och mysa. Ända tills pappa kommer hem på lördag! Och då med allt trevligt som vi beställt från USA. Då blir lyckan total: Make + fina saker (och jollyranches)! Hurra!

{ vi saknar dig Maken - MASSVIS }

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar