måndag 10 januari 2011

FÖRSTA DAGEN

... efter jullov idag MEN då har dagis beslutat sig för att ha planeringsdag. Så välplanerat! Så jag och barnen hänger här hemma idag - IGEN! Maken är i Köpenhamn på business över dagen.

Så vad hittar man på?
Om jag inte kände mig själv bättre skulle jag kunna tro att jag fått städmani. För det är det vi gör idag - igen! Avbokade t o m städerskan för att få städa själv. Älskar det! Barnen hjälper till på sina egna vis - Bosse sätter på och stänger av dammsugaren, Nilsen ska svabba golven (anar sjöar) och jag dammar och torkar och fejjar som en tok. En hel del slängs också {oups, baar inte barnen hittar släng-påsen!}. Dagens städ-utmaning blir att omorganisera serveringsskåpet i hallen. Shit vad det är rymligt, sväljer allt - men shit vad det är stökigt. Allt är mest intryckt för att 'inte synas' ...

Och så går jag omkring och mår lite halvpyton. Busen kräktes 2 gånger i natt. Lovely! Men han var så duktig att han vaknade och sa: "Bajsa mamma!" - det tog typ 5 sekunder så förstod jag att han nog menade kräkas så vi sprang till toan. Båda gångerna! Jag önskar sååå att det beror på att han fick en gammal öppen banan {som legat typ envecka öppnad} att äta precis innan sängdags {fattar inte varför jag gjorde det, gav han den öppnad bananen!} och så visade det sig att han ätit gammal gröt till mellis också {fast den var 'bara' 3 månader för gammal}. Vilken mamma jag är va?! Hade glömt titta på bäst-före-datumet ...
Håll tummarn för mig att det inte är kräksjuka!

{ what a talented girl }

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar