måndag 22 november 2010

MIN DAG

{ nya koftan med arm-pads från Gant - och så får ni med lite av vardagsröran i bakgrunden, så fint }
Dag 06 - Min dag

07:54 klockan ringer, dags att vakna {på riktigt}
08:10 väcka barnen, frukost i tvsoffan, klä på sig, borsta tänder, stressa lite, tjata lite
08:50 ut genom dörren
08:55 lämna killarna på dagis
09:00 en cappucino med the moms på fabriken. Fru Fabrik har som vanligt med sig lite Hunky Dory kläder i sin väska som hon vill visa & sälja. Mmmm, så majsigt då! Jag fick visst med mig en blus från HD och en grå härlig kofta med arm-pads från Gant. Oups!
10:00 hem och jobba - redigerar bilder i photoshop för little.u och köper present till fina morfar som fyller 85 år idag. Tackar städerskan som städat så fint & strykt makens vecko-skjort-ranson. Jag har det bra!
12:00 hämta hem lill-fisen {det vräker ner stora, fina, vita snöflingor i storstaden idag, brrr .}
13:00 lill-busen vilar och jag jobbar vidare med little.u - dags att göra smycken.
14:30 Busen vaknar och vi myser lite framför Little Einsteins. Mellis & mys ... mmm ... så mysigt att sitta med en nyvaken liten fis och bara vara tillsammans.
15:30 klär vi på oss för att hämta hem storebror. som har ett litet psykbryt när vi ska gå hem men som rycker upps ig under vägen hem, inom lill-affären.
17:00 förbereder inför middagen {nudlar & thai-wookad kyckling}
18:00 middag & maken kommer strax hem {hurra}
19:00 maken tar en dusch med kidsen. mycket 'pimma' och hoppa bomben i badbaljorna. jag får springa iväg för att köpa blöjor eftersom det fanns en blöja kvar. vilken bra framförhållning.
19:30 halv-åtta-hos-mig {älskar detta tv-program}
20:00 maken läser saga för nilsen och busen sitter hos mig och tittar på nö-nöt {pingu} i iPhonen.
21:00 båda barnen sover och äntligen kan jag och maken sätta oss i soffan tillsammans, prata igenom dagen, mysa lite och kolla svenska hollywoodfruar {we'll inte maken då´ra}
23:00 trött mamma lägger sig och tackar för denna dagen.

... faktiskt en ganska typisk ulrika-dag.

{skulle haft lite bilder - men blev liksom inte så}

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar