onsdag 24 november 2010

BLOTT EN DAG, ETT ÖGONBLICK I SÄNDER

Dag 08 - Ett ögonblick

Ett ögonblick som för alltid kommer förändra mig som person är sekunden då två österländska män, i rånarluvor och tungt beväpnade, kommer in på det bankkontor som jag jobbade på, sätter vapnet mot huvudet på min manliga kollega precis bredvid mig och hotar alla till livet - för pengar {!}. Aldrig blir jag samma Ulrika igen! Aldrig! Den rädsla, den otrygghet och den avsky som jag på ett ögonblick fick uppleva går aldrig ur mig. Tänk vad ett ögonblick kan förändra ens liv. Till det sämre MEN även till det bättre. Jag har gått starkare ur det, tack vare all den proffesionella hjälp jag valde att ta emot. Jag mötte dem i rätten, öga mot öga och fick ställa min fråga: Why? Men det var tugnt då. Ögonblicket sitter för alltid i mig, även om jag nu kan välja när jag vill tänka på det. Ett ögonblick, en sekund, såååå många minnen.
Som tur är finns det lyckliga ögonblick som överskuggar ett sämre.

Två ögonblick som jag också måste nämna, som varit omvälvande och som för mig bara är underbart positiva ögonblick är då jag för första gången träffade mina två söner. När barnmorskan, efter mycket ont-ont-ont, äntligen berättade att "nu är han här, varsegod, din son!" och jag fick dem i min famn. Så små, så behövande, så underbart fina. Varje ögonblick unikt och de bästa stunderna i mitt liv. Mina frön, mina busungar! Mina liv!

{ Nils - 1 timma gammal }
{ Bo - 15 minuter gammal }

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar