onsdag 27 oktober 2010

[inskolning]






{ första dagen på dagis }
 
Igår började Busen på dagis.
Hans första dag på dagis, samma som storebror {så klart!}
 
Vi kör på 3-dagars inskolning vilket innebär att mamma/pappa är med sitt barn på dagis i 3 hela dagar, för att barnet ska känna sig tryggt då det få uppleva de nya aktiviteterna. Alla frågar: "hur gick det för Bosse?". Men för Bosse är detta som vilken annan dag som helst, då vi hämtar Nilsen från dagis eller då vi har haft jour och tillbringar en dag på dagis. Han tror att det är detta som är dagis. Att mamma är med barnen på dagis. Haha! Det är på måndag den stora prövning börjar, då ska mamma gå hem och säga hej då. Då kan man fråga "hur går det för Bosse?" Det ska bli riktigt spännande att se hur min lilla Buskorv kommer reagera. Håll tummarna!
 
Jag är helt slut efter 2 hela dagar på dagis. zzzZzzzz ... barn! Jag vet i alla fall att dagisfröken är inte ett jobb för mig. Nu måste jag sätta fart, dagarna försvinner, hinner inte med ett dugg här hemma!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar