onsdag 11 augusti 2010

[re:cap]



Innan jag blev sjuk hann vi med en så himla massa skoj. Som jag måste berätta lite om.

I torsdags 'jobbade' maken på dagen {golfade med kunder} och 'räddade' Familjen Kusin som fastnat med båten en bit ut på havet. Och så var vi ju ute med Herr Kollega & Fröken Jurist och deras lilla puppie Sally {brun labrador valp på 10 veckor - mmm, liiite söt} på Grinda.

I fredags tog vi en tur ner till stranden för att träffa Fam Sommarbesök-varje-år. De skulle åka hemåt på lördagen, efter två hela veckor här ute i fam Kusin hyr-stuga, och vi ville fika och snacka lite innan dess. Barnen lekte och hade jätte kul. Hem för sen lunch och vila. Även på eftermiddagen gick vi ner till stranden och lekte. Vi sa bye-bye till Fam Sommarbesök-varje-år :: VI SES NÄSTA SOMMAR!
Dags att gå hem för att förbereda middagen med Familjen Vitahuset. Vi bjöd på italienska delikatesser, skaldjur-risotto med vitlöks- och persilje grillade jätteräkor {mums} och vaniljglass med vildhallon {från egen trädgård}, maräng och mörk choklad-drissle. Och oooh så trevligt vi hade! Barnen lekte vi snackade, drack vin & mös i sommarkvällen.

I lördags tog vi oss en vända in till torget för att vädret var så trist och för att vi behövde lite av varje. En riktigt grå dag och jag började känna mig ofantligt sänkt. Jag sov 2 timmar mitt på dagen med Busen, skönt - men vaknade ändå alldeles trött. Vi tog en vända ner till Familjen Vitahuset för en kopp kaffe och för att byta cyklar mot skrinda. Dags för nästa middag - denna gång med våra underbara grannar här ute på ön. Vi har ända sedan den dagen vi köpte stugan av dem sagt att vi ska äta middag med dem. Sedan hann de gå och köpa stugan ijämte oss och hela hösten, vintern och sommaren hann gå innan vi fick till vår middag. Fina Fru Granne {en tjej att beundra - stort hjärta & stark som sjutton} och härliga Herr Granne {vilken glad prick} bjöd på en fantastiskt god marinerad & grillad kyckling {recept tack!}. Kvällen fortsatte inne hos oss med gott vin & tryffelkorv. Vi babblade & babblade & babblade och så small det som 17! Vilket ÅSKVÄDER! Holey Macarone! Vackert & läskigt på samma gång ... Halv 3 la vi oss. ZzzZzzzZzzz ...

Söndagen - oh my! Jag var tröttare än tröttast - TRÖTTAST! Och det kändes inte så bra i halsen. Vi tog alla en liten prommenad runt havet. Sedan gick vi hem och vilade allihop {eller maken han röjde i trädgården, lätt mani tror jag}. När jag vaknade kändes allt väldigt tungt, men i med 2 alvedon & en ipren och så fick jag ett par zyx av Grannarna. På banan igen. Ner til Familjen Kusin på en härlig middag med grillade korvar och primörer från deras egna land. Mums! Trevlig kväll som alltid med Familjen Kusin - hemma och shiiit vad dålig jag kände mig. Natten blev ett hell!

Måndag - närakuten! Halsfluss konstaterad. medicin ... ajajajajaj! Måste få en remiss till öra-näsa-hals. Inte bra det här! Många halsflussar per år blir det för mig! Inte alls kul, inte alls ...

Nu kurerar jag. Maken får jobba hemifrån {tydligen sådär lyckat ... } men betyder otroligt mycket då det känns som om jag är riktigt 'broken' den här gången. Och jag tvekar på om medicinen hjälper - ohno! Please!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar