torsdag 12 augusti 2010

[lämnat ön]

{ packa upp - tvätta - packa om ... }


Idag drog vi in till stan - och jag saknar stugan redan {massvis}!
Jag packar upp,  tvättar för fulla maskiner, packar om - för imorgon bär det av mot småland för att träffa hela familjen. Oj oj vi har inte varit i småland sedan jul. Det är illa. Men nu ni - nu kommer vi - med buller & bång.

Jag vet inte vad jag tycker om den medicin jag fått. Verkar inte riktigt vilja mota bort de elaka baciller jag har. Men min egen husläkare {som jag samtalat med en lång stund idag} påstår till 100 att jag inte längre smittar och att jag kommer bli frisk - snart. Ja, hoppas, hoppas!För nu är det jobbigt att må som kattskit hela tiden!

Jag och barnen planerar att stanna hos mamma & pappa tills på onsdag och då ta tut-tut {tåget: som Busen kallar det} upp till maken. Det blir mysigt. Vad som är mysigt är att min lilla guddotter Flisan är där nere med sina föräldrar också. Och så kommer min farmor & farfar på besök. Hela stora familjen! Jo jag tackar jag!

Nu dags att hugga in i allt här hemma igen. OJ vad jag ska rensa & organisera så fort vardagen är tillbaka. Här ska piffas & ordnas till. Inget mera stök {drömma måste man ju få!} ...

{ oooh, jag läser på allas fina bloggar om hur de längtar efter hösten nu.
men hallå!
är det bara ett sätt att intala sig själv att nu kommer den snart.
ni vet, den där mörka, kalla, ruskiga hösten. som vi alla bara ska genomlida
[ja jo, jag vet det finns några få underbart vackra höstdagar också]
... eller what's da shit?
jag vill fortfarande ha mer sommar.
massor av sommar till. minst till slutet av september.
helst jämt!
sol & värme: i like! }

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar