torsdag 27 maj 2010

{ mmmmmm ... }

Önskar just nu att jag hade ett vackert badkar på tassar mitt i vårt badrum som jag kunde spola upp varmt, hälla i mitt lavendel-salt {i lavendel}, hoppa i, stänga {låsa!} dörren och ligga där i en evighet i det varma sköna vattnet och bara njuta av tystnaden. {Gärna om badrummet kunde förflyttas till en hemlig ö långt hemifrån också}.

Well, in my dreams ...

... barnen och jag är kvar i sjukarresten här hemma. Prickarna kommer fler & fler men är under kontroll {verkar inte klia alltför mycket - än}. Busen är i någon slags utvecklingsfas och är som en igel på sin bror. Ska ha & göra allt-allt som storebror har/gör! Bråk-skrik-gnäll-utbrott.
Ge mig styrka någon! Tålamod, please!
Och till råga på allt så ska maken ut på något trevligt event ikväll.
Jamen bring it on - ge mig så mycket jag de går. Lika bra att all 'skit' kommer samtidigt!

Jag har i alla fall kunnat sitta ca 45 min i tystnad {Busen sov & Nilsen kollade favoriten Spiderman (som han aldrig annars får se för jag tycker det är lite våldsamt, men idag ....)} och tillverka smycken som ska vara klara nästa vecka till en festlighet som 'Tjejen K' ska gå på {tror maken ska ta sin graduation typ på universitetet}. De blir riktigt fina ... faktiskt! {och jepp. bilder kommer i little u's smyckesskrin snart}

Och så fick jag just ett så majsigt email från min 'bästa kompis' i Småland som värmer. Fin-fina Fröken G! Kram till dig vännen. Saknar dig och hoppas vi kan få till en date i Stockholms Skärgård i sommar!? Och så ringde Fröken K och babblade länge. Underbart!
Det är de där små sakerna som gör vardagen lite extra ...

Andas in - andas ut - räkna till 10 {och i värsta fall, lås in dig på toaletten någon minut - vad kan hända mer än att barnen slår varandra }!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar