måndag 10 maj 2010

[busy week för lilla u]

{ ... och skulle jag behöva en manikyr. }

Oj, oj vilken busy vecka jag har framför mig!
Busy för en annars så 'slapp hemmafru' som jag.
{skratt}

Idag ska jag på styrelsemöte i Brf. Sitter ju med som sekreterare samt att jag är med i gårdsgruppen [och där händer det stora grejer nu i sommar].

Imorgon ska jag ut med Fru M & Fru L (som är här på besök i storstan, från lilla stan med rolig dialekt) på middag. Tyvärr var BAR fullbokat men det blir nog bra ändå. Ska bli så kul att träffa Fru L eftersom vi ses så himla sällan sedan hon flyttade från storstaden för många år sedan. Jáa och Fru M också så klart, även om vi ses då & då {men alldeles för sällan}.

Och sedan på onsdag tar jag tåget tidigt på morgonen för att åka ner och hälsa på morfar och farmor & farfar. Mamma och pappa kommer också vara där så det blir en riktig familjeträff. Mysigt {ska krama mamma mycket}. Tanken var att vi skulle röja ut morfars hus som ska säljas så snart som möjligt MEN eftersom vi har 'dessa tråkigheter i familjen' just nu så får det vänta. Jag åker ändå och ser fram emot att träffa morfar på hans nya boende. Och så kan jag passa på att tillbringa lite mer tid med min galna famor & farfar iställt. Jag är väldigt nära mina mor- och farföräldrar då jag och min syster mer eller mindre bodde hos dem om somrarna när vi var små. Och så är vi de enda barnbarnen i familjen. Jag saknar min mormor otroligt mycket då hon inte längre finns med oss här på jorden. Men jag vet - jag är lyckligt lottad som har alla de andra i livet fortfarande. Tyvärr hinner jag inte träffa dem lika ofta längre - vilket är tråkigt. Och det känns som om det är nu man egentligen behöver finnas där för dem. De är ju trots allt i de prestigefyllda åren 85+ , alla tre.

Sedan på fredag är barnen hemma med mig och så kanske vi drar ut till stugan. Vi får se ...
{ Vill ut nu! Älskar livet där ute på ön. Så grönt, så fritt & så vackert . Mina planteringar blev så fina. Vackra blommor. }.

Well, nu är det väl dags för mig {den slappa hemmafrun} att ta tag i saker & ting här hemma innan jag flyr fältet. Och stressen sätter in. {skratt!}

Oooo - och så har jag smycken att göra.
{ Busy, busy, busy! }

T.j.i.n.g.e.l.i.n.g!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar