söndag 4 april 2010

[resa]

Imorgon bär det av ... Mmmmmmauritius!
På tisdag kommer jag gå i solen med bara ben ...

Vi kom hem till stan idag efter lunch. Hela ön kändes som en enda stor geggamoja nu när våren är på intåg. Vi var ute en stund på morgonen och hoppade i alla vattenpölar (hav) och kastade barkbåtar i bäckarna som forsade fram. Busen älskade det, trodde knappt det var sant att han fick hoppa i pölarna. Nilsen tyckte det var spännande att hoppa sönder den tunna isen som lagt sig som en hinna på pölarna. Det var dock kallt så barnen ville inte vara ute så länge. Så vi gick in, packade ihop oss och åkte in mot stan. Stannade till på Mdonken och åt lunch och kom hem för att ta tag i den sista packningen. Schlurp, schlurp lät det - jaá, för maken köpte väldigt fiffiga platspåsar {Spacebags} i USA. Man stoppar i alla sina kläder i påsarna, drar igen zippen och sätter dammsugaren till ett hål och SCHLURP blir allt ca 1/2 så stort, vacumförpackat. Väldigt, väldigt fiffigt! De ska tydligen finnas på Mekonomen. Ett hett tips!!! (Vi fick tipset från fiffiga Kalaslotta - mange tack! Så nu i vår ska alla vinterkläder schlurpas innan de läggs undan för förvaring.)

Men OHNO! Jag upptäckte framåt kvällen, när jag skulle ta mitt penicillin, att jag glömt den väldigt viktiga {för mig} Busen-väskan i stugan. Den innehåller termos, Näsfrida, näsdropapr, nappar, vällingpulverbehållare och lite annat smått och gott). Went bananas! Pack-stressad som jag redan är. Så nu måste jag till Närakuten imorgon morgon för att få nytt penicillin utskrivet (hade halva kuren kvar), försöka hitta en termos modell mindre samt inhandla allt det där andra fiffiga jag har i Busen-väskan - innan vi drar. Suck! Maken erbjöd sig åka ut till stugan ToR imorgon men det känns inget bra. Jag fixar det! Typiskt bara att det händer just nu. När man åker imorgon och är som jag är : pack-stressad!

Mamma & LittleSis kommer vakta lägenheten. Lovely! (Efter inbrottet i lägenheten precis här i jämte oss så känns det riktigt bra att veta att den inte står tom).

Nu, kika igenom listan en gång till och sedan: Chilla. In. Da. Sofa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar