fredag 26 februari 2010

[fri som en fågel]

Fri  - den underbara känslan av att vara frisk igen!

Bihålorna gör "aj,aj,aj" (som Bosse skulle ha uttryckt det). Men annars är jag mycket piggare. Känner mig så frisk (men ändå så svag & trött). Nu ska resa bokas in - snabbt! Och snart! Vart ska vi åka? Vi vill ha sol & värme och inte åka så lång - i början av april. Tips? Vad tror ni om Mallorca?

Till och med så pigg att vi tagit en förmiddag out-and-about. Killarna och jag började med ett besök på statsbiblan för återlämning av böcker. Alltid lika kul att få stoppa in böckerna i bok-slukar-apparaten och få en grön tumme-upp OCH ett lååångt kvitto på alla böcker man lämnat tillbaka.

Sedan drog vi vidare ner på stan för att gå i "den stora leksaksaffären" tillsammans med momo & mofa. Vi skulle 'bara' köpa en present till kompis-Mio som fyller 4 på söndag och bjuder på tårt-kalas - MEN det gick ju inte för sig enligt Nilsen (som tycker att det borde vara förbjudet att andra än han själv får fylla år). Så varsin liten sak utlovades till mina kids. Nilsen tyckte att Buzz Lightyear för 450 pix var en LITEN sak. "Men mamma, han är ju mycket mindre än mig i alla fall!" Hmm ... Tror inte det va! Haha! Han gick dock därifrån mycket lycklig med en "Backugan skjutare" & Bosse med en böjbar liten Toystory snubbe. Och ett SLIME! Kommer ni ihåg det? Det är ju underbart! Lunch intogs på Max tillsammans med LittleSis som också dök upp och joinade oss. Lugnt och skönt! Hahaha!

Hann inom och tittade lite på Zara också. Har hittat en så fin marinblå/vit randig kavaj/jacka med fantastiska detaljer på. Provade den för ett tag sedan i XS och den satt som ett smäck. Velade då - och nu: finns den inte i XS längre. Suck! Ska leta vidare, för jag tror det kan bli en av vårens 'vinnare'.

Nu godis & chill i soffan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar