lördag 27 februari 2010

[att shoppa är glädje]

Idag vaknade jag med fruktansvärda magsmärtor - vad är det som HÄNDER med mig & min kropp? Håller den på att lägga av eller?

En Losec & ett par alvedon senare var jag i alla fall på banen igen och tog med mig lilla mamma ut på shopping 'down-town'. Jag var på jakt efter den coola preppy-kavajen i vitt/blått (slut!), en himla fin mörkblå klänning som jag hittat (slut!) och bra toppar typ t-shirts och linnen (hittade en kanon på Massimo Dutti - check!). Dessutom hittade jag en superfin 'tidig-vår-jacka' på Zara som jag har lust att köpa, men eftersom maken kom hem med den fina trenchen från Anthro nu i början av februari så fick jag köp-stopp. Och nu kommer den väl inte finnas kvar! Som vanligt! Med mig! Velpella! Och jag hittade 2 bikinis i preppy-stilen också. WOW! Det var starkt jobbat av mig, eller hur? Men jag blundade och provade, kisade för att slippa se eländet (drömde om salta bad & sol) och båda fick faktiskt följa med i påsen hem. Och till priset av en halv bikini i någon fancy affär. Känns extra bra nu inför resan som ska bokas. Lite tid på gymet & lite sol på den spöklika, grå, genomskinliga, hemska kroppen så kan det nog bli ganska great ...


Nu är jag hemma igen - efter ett snabbt stopp på Åhlens bokrea. Fick 'skäll' av maken då jag lämnat tillbaka kassar med böcker till biblan UTAN att låna nya böcker och UTAN att gå på bokrean i torsdags. Haha! Gå på bokrea med 2 kids - hahaha! Han är rolig han, min älskade make! Nu kom jag i alla fall med med en hög nya och olästa böcker - och de verkade få godkänt. Roligast var "Lilla bajsprutt-boken" - fniss!

Busen mår inte riktigt bra - tror det är nya tänder på G. Lite små-grinig hela tiden och allmänt trött. Lilla gull-ungen! Puppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar