söndag 7 februari 2010

[februari]

Dessa fina månadsbilder av Kerstin Frykstrand har jag fått av mamma. Visst är de underbara! LittleSis (löken) och jag hade dem i en ram utanför våra rum när vi var små. Det var en liten ritual varje månad då det var dags att byta bild i den inglasade ramen i furu. Jag fick hela kittet av mamma (som inte riktigt ser tjusningen med dem längre) - med furu-ram och allt. Månadsbilderna är nu inramade i en ny, vit ram och upphängd i kidsens rum - så himla fint. Nilsen hoppar av glädje då han får vara med och byta blad. Och lyckan är gjord för det är samma bilder som de har i kalendern på dagis.

Den gamla furu-ramen har också fått ett nytt liv. Den har sprayats med vit färg och ska nu snart få lite guldglitter påstruket. Vad jag ska ha för bild i den vet jag inte riktigt ännu - kanske en akvarell a la lilla u?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar