onsdag 27 januari 2010

[trött]



Idag är jag  trött, mycket trött. Jag & LittleSis var på Le Rouge igår och åt ljuvligt och drack gott ... mmm, mycket bubbel! Vilken underbar kväll!

Tänk att just jag fått världens finaste syster!

Nilsen ska snart hämtas på dagis, Busen sover och jag letar och studerar vad jag ska inhandla i USA. Om jag nu hinner beställa nå´t innan han är hemma igen. SÅ typiskt mig! Jag har lovat Nilsen att han ska få välja en leksak till sig själv och också hjälpa Bosse välja en som pappa kan ta med hem i väskan. Nästa vecka är alltså maken i NY hela veckan - LittleSis & T drar till solen på Kanarieöarna i två veckor. Och jag; jaá, jag blir kvar hemma i snöstormen och iskylan med mina fina kids. Jag hoppas vi får vara friska och förbli i fin form, så att veckan går som på räls. Nilsen pratar redan om att han ska sova inne i vårt sovrum tillsammans med mamma & Bosse - många nätter. Mysigt! Och så har han undrat om vi kanske skulle kunna gå på restaurang och äta när pappa är borta: "Det är ju så mysigt mamma! Och så får man väl sån där god glass till efterrätt, va?"

Bosse är kul nu. Han säger ett ord per dag. I söndags var det "aj, aj!" och så tog han sig för huvudet. I måndags var det "nej, nej" med olika tonfall och så skakade han på huvudet. Igår var det "mamma" ... eller rättare sagt "mamma, mamma, mamma, mamma, mamma ..." som en lovsång. Och idag är det "nej, nej" igen. Mellan dessa utvalda ord är det en harang med 'snack' - gulligt snack som han är helt övertygad om låter helt korrekt och han kan inte alls förstå varför jag INTE förstår honom. Som om: "Ärú knäpp eller, fattar du inte vad jag säger? Read my lips!" Han kan dessutom räkna: "ett, to, teee ..." och och så kastar han sig emot en. Han är en riktig liten kel-puss-&-kram fis också. Mmmm ... gillar jag!

ett, to, teeee ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar