torsdag 28 januari 2010

[från det ena jobbet till det andra]


Idag har jag haft hel-dags-jour på dagis. Hurray! Jakob var hemma med Busen fram till två-tiden. Jag lagade mat, diskade stora kastruller, städade undan efter alla crazy kids, lekte med barn, ropade på barn, klädde på barn och sedan over-&-out. Nilsen var så lycklig över att mamma 'jobbade' på dagis. Mamman var mindre lycklig. Men det gick bra. "Jag älskar kopperativ!" [jag vet - men, de positiva sakerna leder över de negativa - jaá, det gör de faktiskta. Believe me, jag har noggrant övervägt!]

När jobbet på dagis var över runt fyra var det bara att hoppa på nästa shift, hemmet & ensam-kväll med kidsen. En runda inom affären och så hem för torsdags-mys. Blodpudding med mormors underbara lingonsylt & sedan till soffmys framför tv:n, en glass. Nu sover båda barnen och jag njuter av lugnet i min fåtölj framför datorn & tv:n. Loooovely. VDn för "lilla familjen" är trött. Mycket trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar