onsdag 9 december 2009

Presenter & Julklappar

Nu ni har jag shoppat födelsedagspresenter & julklappar en mass till barnen. Så kul! Tog med lill-Bosse ner på stan idag också och traskade in på Koffert. Ohlalala! De har grejer - superfina grejer, helt i min smak. Jag hittade detta:


- Ett lejonhuvud att sätta på väggen
- En Stor flugsvampslampa (som jag letat länge efter så att den lilla kan få sällskap)
- En Drak-mössa (klä-ut-sig)
- En hamster som springer runt i en bubbla (Bosse kiknade av skratt så jag var bara tvungen)
- Ett Haj-attack-spel (man trycker på dess tänder och när man tryckt ner ett antal tänker hugger den helt plötsligt - aaaah! mycket skoj och nervpirrigt, hihi!)

Hade kunnat köpa massor av annat fint. Deras barnhörna är verkligen så fin. De har nästan bara fina grejer. Och det allra finaste som jag hittade - det var till mig - något som jag suktar & suktar & suktar efter: ett älghorn. Och detta var målat vitt med guld längst ut på hornen. Aaaah, så fint - SÅ FINT! Men 6500 pix tyckte jag var a little to much! Så nu ska jag ut på loppisar och leta älghorn som ska målas vita. Ingen som har ett liggandes på vinden som ni vill bli av med?

Måste ut och leta grön karamellfärg också. Och karamellströssel, gärna sånt där grön-grönt som ska vara en rand på ryggen. Ja, för jag ska baka tårta till Nilsen imorgon. Han ska få en orm-tårta. Och den ska det smaskas på på dagis imorgon eftermiddag - hurra för min fina 4-åring - perfekt att fira honom där med alla dagis-vänner! På fredag är det HANS dag, Nilsens dag! Sedan ska vi ha kalas för honom på fredag med familjen och barnkalas efter nyår då han får bjuda in sina kompisar. Funderar på att ha något kul tema.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar