tisdag 8 december 2009

Lite shopping ...

... gör mig alltid glad! Idag har jag och BosseBus spenderat förmiddagen nere på stan för att fixa & trixa inför Nilsens stora dag på fredag. Och för att reka lite inför alla julklappar som vi fortfarande har kvar att köpa. Suck! Jag kom på att det är hundra år sedan jag var inom Urban Outfitters, hängde ju där en hel del då vi bodde i London - i alla fall första tiden, sedan tyckte jag att det gick utför. Blev för komersiellt. Charmen med UO var ju att det fanns lite unika saker att hitta där. Idag hittade jag deras lilla vintage-hörna och - voíla, där stod ett par skor som var menade åt mig. Jajamensan, ett par italienska små rackare helt i skinn och dessutom i liten storlek och till ett mycket bra pris. Och så hittade jag en fin ram och en liten fin metallbokstav. Och slutligen Carmex. Med ny smak/lukt. Mycket bra, det enda som funkar på mina torra vinterläppar.

HM hittade jag riktigt bra kläder till Nilsen idag. Ett par coola byxor till lite finare tillfällen - som typ födelsedag & jul & nyår nu ... och 2 väldigt olika skjortor. Den ena mycket UK; randig & rutig i olika mönster och i vitt/ljusblått, den andra lite mer vintrig, typ skogshuggarskjorta. Cool Nilsen!

Nu sover lill-Bo och vi ska strax hämta storebror på dagis. Kanske blir det till att baka och dekorera pepparkakor idag också - vi får väl se. Och maken är fortfarande i London - så vi är home alone den här veckan. Han har det bra han - idag ringde han från Selfridges och undrade om jag 'behövde' något, hmmm ...
Och så får han gå ut och äta på alla dessa alla underbara ställen. London, I LOVE! Måste snart åka dit och hälsa på söta Sanna. Japp! Så får det bli.

Nu vaknar lill-fisen ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar